منو
پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷
اخبار دانشگاهی, اخبار ویژه, پژوهش و فناوری, علمی و آموزشی /  رقابت نابرابری میان اساتید زن و مرد وجود دارد

اعظم انصاری: تنها ۳۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند/ حسن طغرانگار: تنها ۱۰ درصد از پژوهش‌های دانشگاهی کاربردی هستند!

اعظم انصاری: تنها ۳۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند/ حسن طغرانگار: تنها ۱۰ درصد از پژوهش‌های دانشگاهی کاربردی هستند!
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان گفت: بنا به گفته استاندار زنجان تنها ۱۰ درصد از پژوهش‌های دانشگاهی کاربردی هستند، که این موضوع باید به عنوان یک مسئله اجتماعی تعریف شود تا دانشگاه‌ها به سوی انجام پژوهش‌های کاربردی ترغیب شده و حرکت کنند.
۱۴ دی ۱۳۹۷ , ساعت ۱۷:۲۹
/
/
35 بازدید
/
/

دانانیوز: عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد گفت: طی آماری که در وزارتخانه وجود دارد تعداد اعضای هیئت علمی زن در کشور در حدود ۳۰ درصد است و به نسبت فارغ التحصیلان مقطع دکتری خیلی کم است.

به گزارش ایسنا، دکتر اعظم انصاری در جلسه نقد و بررسی کتاب «زنان در آموزش عالی؛ تغییر توانمندساز» که در معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه نزدیک به ۶۰ درصد دانشجویان دختر هستند اما در قسمت اعضای علمی این اتفاق صورت نگرفته و این امر مخصوص دانشگاه فردوسی نیست و آماری که وزارت خانه ارائه می‌کند نشان می‌دهد چنین وضعیتی در کل کشور حاکم است.

وی تشریح کرد: در جامعه مردان گفته می‌شود که رشته‌هایی مانند مهندسی برق، حقوق و … قلمرو مردانه است و زنان نباید در این حوزه ورود پیدا کنند و لذا مقاومت در چنین رشته‌هایی بسیار بیشتر است.

انصاری افزود: در کتاب «زنان در آموزش عالی؛ تغییر توانمندساز» آمده که یکی از راهکارها برای شکست ساختار موجود این است که تعداد زنان در جامعه دانشگاهی افزایش پیدا کند و در ادامه عنوان می‌کند، بعضی رویکردهای فمنیستی در سال ۱۹۷۰ این است که حداقل ۳۰ درصد از آن جامعه‌ای که می‌خواهد رویکردهای مردانه را بشکند و برابری جنسیتی ایجاد کند، باید زن باشد و حتی اروپائیان هم به این موضوع اهمیت می‌دهند و معتقد هستند.

مشاور رییس دانشگاه فردوسی در امور بانوان و جوانان گفت: در برنامه ششم توسعه آمده که تا پایان قانون برنامه ششم ۳۰ درصد مدیریت در دستگاه‌های دولتی باید از آن زنان باشد اما نکته قابل توجه این است که باید این ظرفیت زنانه وجود داشته باشد تا بتوان گفت که باید ۳۰ درصد زن باشند.

وی با اعلام اینکه در دانشگاه فردوسی تنها ۱۲۷ عضو هیئت علمی زن وجود دارد که این تعداد ۱۶ درصد اعضای هیئت علمی را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: در دانشگاهی که ۱۶ درصد اعضای هیئت علمی زن هستند چگونه ممکن است بدون ورود بیشتر اعضای علمی زن، ۳۰ درصد زن باشند و اصلا این ظرفیت وجود ندارد و یکی از نقدهایی که به دولت دارم این است که اگر قصد دارند این تئوری‌ها را اجرا کنند راه این نیست که عنوان کنند ۳۰ درصد مدیران زن شوند بلکه راه آن این است که عنوان شود حداقل ۳۰ درصد از بافت جامعه باید زن باشند که بعد بتوانیم ۳۰ درصد را مدیر انتخاب کنیم.

انصاری اذعان کرد: کتاب «زنان در آموزش عالی؛ تغییر توانمندساز» پژوهشکده مطالعات فرهنگی – اجتماعی ترجمه کردند و باید گفت که بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و پژوهشکده هم خود را به عنوان بازوی فکری علوم معرفی کرده و در این راستا کتاب‌هایی را ترجمه کرده است.

مشاور ریاست دانشگاه فردوسی در امور بانوان و جوانان تصریح کرد: در واقع کتاب «زنان در آموزش عالی؛ تغییر توانمندساز» تشکیل شده از چندین بخش که هر بخشی را یک زن پژوهشگر، محقق و معلم که در راستا آموزش عالی فعالیت داشته و تجربیاتی را به دست آورده، نگاشته است.

وی افزود: در این کتاب از مناظر مختلفی مورد توجه قرار گرفته و افراد به عنوان استاد و یا پژوهشگری که تازه وارد گروهی شده تجربیات خود را بیان کرده و تجربیاتی از این قبیل در کتاب اشاره شده که بیشتر محور مطالعات هم جامعه آمریکا و مطالعاتی در زمینه سوئد وجود دارد که زنان در آن جامعه بسیار تحصیل کرده هستند و در رده مشاغل بالا به اصطلاح عوام راه پیدا کردند، مباحثی عنوان شده است.

وی بیان کرد: نکته جالبی که در این کتاب وجود دارد این است که هر زمان زن دانشگاهی (منظور فردی که عضو هیئت علمی دانشگاه است و در کسوت آموزش قرار دارد) صفحه به صفحه  کتاب را می‌خواند با خود می‌گوید که دقیقا این عمل و حرکت را تجربه کردم و نکته جذاب آن این است که با توجه به اینکه این کتاب تجربه آمریکا و کشور سوئد است تصور می‌کنیم که کاملا مشکلات، دغدغه‌هایی که دارند با ما متفاوت است اما خیلی شبیه به آن چیزی بود که بنده به عنوان زن دانشگاهی و دیگر همکاران در دانشگاه مشهد تجربه کردیم.

انصاری عنوان کرد: در بخش ۹ کتاب، نمای آماری از وضعیت گذشته و حال زنان در دانشگاه‌های آمریکا را نشان می‌دهد که زنان در گذشته وضعیت مناسبی نداشتند و زیر ۲۰ درصد جمعیت آن‌ها از دانشجویی تا هیئت علمی بود، اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی داشتند. نکته قابل توجه این است که گفته می‌شود «اگرچه در آمار اتفاق افتاده که پیشرفت داشتیم اما در جایگاه تغییر چندانی صورت نگرفته است» بدین منظور که تحصیلات افزایش پیدا کرده اما جایگاه‌ها زیاد دست نخورده است.

وی اضافه کرد: اگر در این دانشگاه هم توجه کنید اولا نسبت زنان دانشیار و استاد تمام نسبت به آقایان  تفاوت بسیار فاحشی دارد؛ بدین معنا که بیشتر زنان در طبقه پایین به لحاظ رتبه‌بندی علمی اساتید هستند و مشخص است که در هرم قدرت دانشگاه، دانشیاران و استاد تمام‌ها هستند که تصمیم‌ گیرنده‌های نهایی هستند و خیلی تاثیرگذاری بر روی نحوه اداره دانشگاه دارند.

وی تصریح کرد: نکته دیگر کتاب در بخش مدیریتی است که در بخش مدیریتی دانشگاه هم چون بحث استاد تمام، دانشیاری و عوامل دیگر مطرح است و مشاهده می‌کنید که در عوامل فرهنگی اجتماعی درصد بانوان نسبت به آقایان بسیار پایین است و تفاوت زیادی وجود دارد و آمریکا هم در چنین وضعیتی قرار دارد.

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان کرد: به نظر بنده نمی‌توانیم علوم مختلف را رتبه‌بندی کنیم و بگوییم که علم پزشکی از دیگر علوم و یا برعکس بیشتر است و می‌دانیم که بین عموم مردم و حتی میان دانشجویان، رشته‌های دانشگاهی یک سطحی دارند، به عنوان مثال سطح مهندسی برق از رشته مهندسی کشاورزی بالاتر است و یا سطح حقوق از رشته کتابداری بالاتر است اما واقعا این‌گونه نیست و در کتاب گفته می‌شود که «در آمریکا و اروپا به این صورت است و زنانی که به مراتب مدیریت رسیدند در رشته‌هایی هستند که به اصطلاح در سطح پایین‌تری قرار دارند» و مشاهده می‌کنیم که در دانشگاه‌های ایران هم این‌گونه است.

وی اظهار کرد: مطلب دیگری که در کتاب «زنان در آموزش عالی؛ تغییر توانمندساز» وجود دارد، نویسنده به این نکته تاکید دارد که صرف تغییر در آمار، کاری را از پیش نخواهد برد و یا اینکه تعداد را هم افزایش دهید راهگشا نخواهد بود مگر اینکه تغییر در ساختار و نهاد اتفاق بیافتد و واقعیت این است و تاکیدی که دارند می‌گویند بازنگری در دروس شود و بعضی دروس برنامه‌ریزی‌ها و متن آن‌ها مردانه است به عنوان مثال، در آمریکا برای رشته‌های ورزشی سرفصل‌ها و محتوای درسی همه در راستای ساختار بیولوژیکی مرد نوشته شده و توجهی به زن نشده است.

وی بیان کرد: در رشته‌های علوم انسانی، یکی از نکاتی که مغفول ماند این بود که در محتوای دروس توجه به زنان اهمیت پیدا نکرد و طی بازنگری که در رشته حقوق انجام شد، هیچ درسی با عنوان حقوق زن نداریم و تنها یک درس حقوق خانواده وجود دارد که در آن تعهدات و تکالیف زن به عنوان فقط همسر نسبت به مرد عنوان می‌کنند اما برای شخص زن بدون اینکه آن نقش محوری باشد هیچ پیش بینی نشده است.

 رقابت نابرابری میان اساتید زن و مرد وجود دارد

انصاری خاطر نشان کرد: موضوعی که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا وجود دارد کما اینکه در ایران هم دیده می‌شود، رقابت جدی اعضای علمی زن و مرد بر سر منابع پژوهشی و امتیازات و ترفیعاتی است که گرفته می‌شود، از نظر بنده این رقابت نابرابر است و در کتاب آمده است که «زنان در کنفرانس‌ها باید خیلی گوشه‌گیر باشند و صحبت نکنند و این مرتب اعتماد به نفس زن را کم می‌کند» و در جامعه دانشگاهی ما این گونه است و زن نمی‌تواند پیشرفتی که مرد داشته را داشته باشد.

وی تصریح کرد: نکته دیگر جنگ بر سر طرح‌های پژوهشی است، دانشگاه‌ها به این سمت رفتند که امتیازات اعضای هیئت علمی بر مبنای آن اعتبارات پژوهشی است که در خارج از دانشگاه انجام می‌شود و در این‌جا هم رقابت نابرابری بین زنان و مردان وجود دارد که نهادهای بیرون از دانشگاه که برای طرح‌های پژوهشی قصد دارند ایده‌ای را مطرح کنند، عادت دارند با مردها صحبت کنند و مانع دوم زن این است که خیلی از روابطی که برقرار و بعد منتهی به گرفتن طرح‌های پژوهشی می‌شود، مردان می‌توانند اما زنان نمی‌توانند داشته باشند و در کتاب می‌گوید که «زنان آمریکا هم با این چالش روبرو هستند».

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان کرد: پیشنهاداتی که در کتاب «زنان در آموزش عالی؛ تغییر توانمندساز» آمده این است که سکنی گزینی کنید بدین معنا که در دانشگاه جمع‌هایی را تشکیل دهید که زنان با یکدیگر تجربیات خود را تبادل کنند تا به تدریج قدرتمند شوید. نقدی که بر کتاب دارم این است که خیلی با خانم‌ها کار کردن راه به جایی نمی‌برد و به نظرم باید همکاران مردی را که این ساختار را قبول ندارند جذب کنیم و راه موفقیت زن‌ها در شکستن این ساختار، پیدا کردن همکاران مردی است که با این ساختار موافق هستند و در دانشگاه فردوسی هم جمع زنان در کنار یکدیگر خوب است اما به شرطی که مردان را هم از مشارکت در این نشست‌ها کنار نزنند.
===================
حسن طغرانگار: تنها ۱۰ درصد از پژوهش‌های دانشگاهی کاربردی هستند

به گزارش ایسنا، حسن طغرانگار در دیدار دانشجویان و رؤسای دانشگاه‌های زنجان با استاندار زنجان، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در کشور آلمان بیش از ۵۰ درصد دانشجویان در جهت کسب مهارت آموزش می‌بییند، که این موضوع، نقطه مثبتی برای برترین قطب اقتصاد جهان شده‌است.

طغرانگار افزود: در ایران این میزان ۱۸ درصد است که قرار است در پایان برنامه ششم توسعه به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی اصلی آموزش‌های مهارتی و مکمل آموزش عالی نظری است، که این دو موضوع باید با هم حرکت کنند تا به موفقیت دست یابیم که تحقق آن کار سختی است.

طغرانگار خاطرنشان کرد:  ۱۸ مرکز علمی کاربردی در استان زنحان فعالیت می‌کنند که نیمی از این مراکز در یکی دو ماه آینده تعطیل خواهد شد که اگر ظرفیت مراکز باقی‌مانده تکمیل شود این خلاء جبران خواهد شد.

دکتر بابک کریمی رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: بسیاری از کشورهای سرآمد در علم بیش از ۲ درصد درآمد ناخالص ملی‌شان را صرف پژوهش می‌کنند که سهم ایران در این زمینه بسیار ناچیز است.لذا ضرورت دارد به بودجه آموزش عالی کشور توجه کنیم.

بابک کریمی افزود: اگر خواهان این هستیم که در آینده سیستم عالی کشور موفق‌تر از امروز ظاهر شود و نقش سازنده در دانش فنی داشته باشد ، باید به افزایش بودجه‌های این بخش توجه کنیم.

وی با بیان اینکه جهت گسترش و ایجاد بستر علمی در زنجان باید بودجه‌های اختصاصی به دانش و فرهیختگان با افزایش همراه باشد،خاطرنشان کرد: تمام کسانی‌که دلسوز مسئله آموزش، جوانان و پیشرفت کشور هستند باید به این مسائل توجه کنند؛ اگر بودجه آموزش عالی کشور ۳ الی ۴ برابر افزایش یابد شاهد رکود در حوزه آموزش نخواهیم بود.

همچنین در این جلسه علی محمدی رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان اظهار کرد: موضوع توسعه در دنیا به معنای تحولات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، در واقع هرآنچه که منجربه حل مشکل افراد جامعه شود اگر سیستمی نباشد آن جامعه را با چالش مواجه خواهد کرد.

وی افزود: ما باید بپذیریم که برای توسعه، سیستمی ایجاد کنیم که همه ما در آن اجماع داشته باشیم، متاسفانه در جامعه ما به دلیل کاهش سرمایه اجتماعی، دانشجویان درجه یک به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند که این یکی از چالش‌های جامعه ایران به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ما به آموزش نگاه هزینه‌ای داشته‌ایم در صورتی که باید رویکرد تغییر کرده و نگاه سرمایه‌ای به آن داشته باشیم، که این دیدگاه باید در جامعه تغییر یافته و بر اساس آن عمل کنیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان یادآورشد: با توجه به اینکه بخش دولتی ظرفیت این تعداد فارغ‌التحصیل را ندارد از همین رو باید با تقویت بخش خصوصی نسبت به اشتغالزایی برای جوانان اقدام کنیم، در همین راستا باید با حمایت از سرمایه‌گذاران ظرفیت استفاده از فارغ‌التحصیلان در جامعه استفاده شود.

محمدی افزود: فعالیت درختی پیام‌نور با حضور ۴۵۰ هزار دانشجو و ۴ هزار هیات علمی و ۱۰ هزار پرسنل است این دانشگاه دارای سیستم آموزشی متفاوتی است و دارای متقاضیان خاصی است، متقاضیان این دانشگاه اصولا افرادی هستند که فرصت لازم برای فعالیت تمام وقت را ندارد.

وی یادآورشد: ۶ هزار دانشجو و ۹ مرکز و واحد و ۶۰ هیات علمی در استان زنجان در دانشگاه پیام‌نور مشغول فعالیت آموزشی و فرهنگی و پژوهشی هستند.

این مسئول گفت: دانشگاه‌ها امروز یک فرصت هستند که باید از آن‌ها استفاده شود، با توجه به ظرفیتی که دانشگاه‌ها دارند باید از آنها برای توسعه استان استفاده کرد.

۰

http://dananews.ir/?p=6635   :  لینک کوتاه

مطالب مرتبط

  • اولین دوره آموزش داوری(قراردادهای تجاری وبازرگانی)باحضور دکتر منصور کاظمی هم اکنون در حال اجراست/ 24 بازدید
  • پنجشنبه و جمعه،برگزاری اولین دوره آموزش حرفه ای داوری ( با موضوع قراردادهای تجاری و بازرگانی) در دانشگاه خوارزمی/ 65 بازدید
  • برنامه وزارت علوم برای پیشگیری از طلاق و مفاسد اخلاقی در دانشگاه‌ها /برپایی ۱۰ بازارچه تولیدات دانشجویی/ 14 بازدید
  • طرحی افزایش سن استخدام در مجلس در جریان بررسی است/ 10 بازدید
  • عاداتی که به تضعیف استخوان‌ها منجر می‌شوند!/ 11 بازدید
  • فراخوان مقاله و اعلام برگزاری یازدهمین همایش ملی آموزش/ 10 بازدید
  • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: گرفتار لابی دولت دربودجه هستیم/برخی می گویند پشت هر تبصره، قافله و قبیله‌ای خوابیده است، یا سواد بودجه‌ای ندارند یا شیطنت می‌کنند!/ 9 بازدید
  • حسین محب اهری، هنرمند محبوب و مردمی دعوت حق را لبیک گفت/ 23 بازدید
  • مهندس سید مرتضی علوی صدر: دوره های تخصصی وحرفه ای” آشنایی با بورس و بازار سرمایه” بصورت رایگان در مدرسه سرمایه گذاری “صما ” برگزار می شود/ 335 بازدید
  • اولین همایش حکمیت و داوری در شهرستان درود استان لرستان/ دکتر منصور کاظمی: داوران و متقاضیان داوری، پس از گذارندن دورهای تخصصی و حرفه ای و رتبه بندی درگروههای A-B-C به دفاتر فعال داوری جهت کارآموزی و اخذ آزمون نهایی معرفی می شوند/ 164 بازدید
  • پیش‌بینی یک اقتصاددان از وضعیت بازار تا پایان سال؛مهمترین عامل مدیریت بازار در مرحله اول عملکرد دولت است!/ 21 بازدید
  • زایمان فیزیولوژیک در ایران با چه چالش‌هایی روبرو است؟/ 20 بازدید
  • تجربه ناموفق کشور در جابجایی روستاها به دلیل زلزله/بی‌توجهی مسئولان به دلبستگی اجدادی روستاییان!/ 25 بازدید
  • اختلاف نظر بهزیستی با برخی نهادها در خصوص بیمار یا مجرم بودن معتادان!/وحید قبادی دانا: سازمان‌ها باید ۳۰ درصد ظرفیت اوپراتوری تلفن‌ را از نیروهای معلول بینایی تأمین کنند/ 25 بازدید
  • حسین سلاح‌ورزی:باید نهادهای مدنی از جمله نهادهای کارفرمایی نیرومندتر از هر زمان دیگر شوند/ 24 بازدید
  • رئیس جمهوری: آماده روابط دوستانه با یکی دو کشور منطقه هستیم/من در برابر عظمت و اعتماد مردم، سر تواضع فرود می آورم/ 16 بازدید
  • فراخوان جذب هیئت علمی پزشکی بهمن ماه منتشر می شود/ 20 بازدید
  • سانحه برای هواپیمای باری در کرج/ارتش در حال بررسی علت حادثه/ 19 بازدید
  • سرنوشت مبهم آیین نامه آموزش پزشکی/مشارکت بخش خصوصی زیر تیغ انتقاد!/ 18 بازدید
  • اولین دوره آموزش حرفه ای داوری ( با موضوع قراردادهای تجاری و بازرگانی) ۲۷ و ۲۸ دی ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود/ 145 بازدید
  • محمدعلی مقیسه: ایجاد، تقویت و توسعه نهاد داوری و حکمیت، ضمن تقویت سرمایه اجتماعی، جامعه آسیب دیده ما را بسوی تعقل،صلح و مدارا و رعایت شئون اخلاقی هدایت می کند/ 354 بازدید
  • مهندس سید مرتضی علوی صدر: دوره های تخصصی وحرفه ای” آشنایی با بورس و بازار سرمایه” بصورت رایگان در مدرسه سرمایه گذاری “صما ” برگزار می شود/ 335 بازدید
  • اولین همایش حکمیت و داوری در شهرستان درود استان لرستان/ دکتر منصور کاظمی: داوران و متقاضیان داوری، پس از گذارندن دورهای تخصصی و حرفه ای و رتبه بندی درگروههای A-B-C به دفاتر فعال داوری جهت کارآموزی و اخذ آزمون نهایی معرفی می شوند/ 164 بازدید
  • اولین دوره آموزش حرفه ای داوری ( با موضوع قراردادهای تجاری و بازرگانی) ۲۷ و ۲۸ دی ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود/ 145 بازدید
  • پنجشنبه و جمعه،برگزاری اولین دوره آموزش حرفه ای داوری ( با موضوع قراردادهای تجاری و بازرگانی) در دانشگاه خوارزمی/ 65 بازدید
  • هزینه هر دقیقه جلسه علنی مجلس چقدر است؟/ 45 بازدید
  • تساهل‌مداری در بین ایرانیان به طور نسبی بالا است! / با افزایش تحصیلات به صورت معنادار میزان تساهل‌مداری بیشتر می‌شود!/ 43 بازدید
  • رئیس جمهوری: هاشمی بنیان‌گذار فناوری هسته‌ای در این کشور است / محسن هاشمی: آیت الله هاشمی سردمدار عقلانیت و اعتدال و شخصیتی نقد پذیر و نقدجو بود/ 38 بازدید
  • بهانه‌جویی صرافان با چاشنی اعتراض به بانک مرکزی!/ ارز مسافرتی در آستانه ۱۳ هزار تومان!/ 36 بازدید
  • حذف چهار صفر از پول ملی جدی شد!/ 36 بازدید
  • برنامه کامل جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به وقت ایران + نتایج/ 35 بازدید
  • اسماعیل موحدی نژاد: تپش؛ طرحی برای کاهش تولید زباله و صرفه‌جویی در منابع است/ 35 بازدید
  • اعظم انصاری: تنها ۳۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند/ حسن طغرانگار: تنها ۱۰ درصد از پژوهش‌های دانشگاهی کاربردی هستند!/ 35 بازدید
  • محسن هاشمی: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند عقلانیت، اعتدال واندیشه آیت الله هاشمی است/ 35 بازدید
  • اقدام اورژانسی گمرک در تعیین تکلیف کالاهای انباشته شده در بنادر!/ 35 بازدید
  • راز موفقیت در کسب‌و‌کار‌های نوپا/ چه کنیم تا صفرهای حساب بانکی‌مان سر به فلک بزند؟/ 35 بازدید
  • آیا تخریب عرصه شهر باستانی شوش متوقف خواهد شد؟!/ 35 بازدید
  • ۶۸ درصد مساحت ایران در ناحیه با خطر زلزله بالا/ساخت ۱۰۱ برج بر روی گسل/ 34 بازدید
  • دانشجو باید فریاد بزند تا صدایش را بشنوند!/ 34 بازدید
  • کمیته ویژه مجلس، علل گرانی کالاهای اساسی را اعلام کرد/ پیگیری ویژه موضوع گرانی اقلام پرمصرف از سوی دادستان‌ها/ 33 بازدید
  • کمیته ویژه مجلس، علل گرانی کالاهای اساسی را اعلام کرد/ پیگیری ویژه موضوع گرانی اقلام پرمصرف از سوی دادستان‌ها / ۰ نظر
  • مهندس سید مرتضی علوی صدر: دوره های تخصصی وحرفه ای” آشنایی با بورس و بازار سرمایه” بصورت رایگان در مدرسه سرمایه گذاری “صما ” برگزار می شود / ۰ نظر
  • مهمترین بندهای لایحه بودجه ۹۸/ثبات قیمت سوخت و یارانه نقدی خانوار / ۰ نظر
  • محمدرضا زائری: برخی از علما، زمانی که زورشان نمی‎رسد، گفت‌وگو می‌کنند! / پدر یا مادری که نتوانسته لباس نو برای بچه‎ خود بخرد، شب خوابش نمی‌برد! / ۰ نظر
  • رفع مشکل ارزی فرصت‌های تحقیقاتی خارج از کشور از سامانه نیما / ۰ نظر
  • سرنوشت مبهم آیین نامه آموزش پزشکی/مشارکت بخش خصوصی زیر تیغ انتقاد! / ۰ نظر
  • ۶۸ درصد مساحت ایران در ناحیه با خطر زلزله بالا/ساخت ۱۰۱ برج بر روی گسل / ۰ نظر
  • حسین محب اهری، هنرمند محبوب و مردمی دعوت حق را لبیک گفت / ۰ نظر
  • متقاضیان دکتری برای انتخاب دانشگاه های خارج از کشور محدود شدند! / ۰ نظر
  • تساهل‌مداری در بین ایرانیان به طور نسبی بالا است! / با افزایش تحصیلات به صورت معنادار میزان تساهل‌مداری بیشتر می‌شود! / ۰ نظر
  • بلوغ، نه تنها در جسم، بلکه در افکار، عقاید و ذهن نوجوانان نیز نمود دارد /نوجوانان به دنبال تجربه هویت‌های جدید و ارزش‌های نو هستند! / ۰ نظر
  • سانحه برای هواپیمای باری در کرج/ارتش در حال بررسی علت حادثه / ۰ نظر
  • آغازثبت‌نام آزمون دکتری / ۰ نظر
  • اعلام جزئیات « ورود بدون کنکور به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها» / ۰ نظر
  • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: گرفتار لابی دولت دربودجه هستیم/برخی می گویند پشت هر تبصره، قافله و قبیله‌ای خوابیده است، یا سواد بودجه‌ای ندارند یا شیطنت می‌کنند! / ۰ نظر
  • نقش و تأثیر حکمیت و داوری در تقلیل پرونده های قوه قضائیه در ” همایش تخصصی فراز و فرودهای حکمیت و داوری در ایران” بررسی می شود / ۰ نظر
  • رئیس جمهوری: هاشمی بنیان‌گذار فناوری هسته‌ای در این کشور است / محسن هاشمی: آیت الله هاشمی سردمدار عقلانیت و اعتدال و شخصیتی نقد پذیر و نقدجو بود / ۰ نظر
  • معاون علمی رییس‌جمهوری: نیازمند مدل زیست‌بوم علمی در دانشگاه‌ها هستیم/ رییس دانشگاه فردوسی:  دانشگاه فردوسی بعد از چهارسال توانسته الگوی موفقی از گفتمان علم و فناوری را ایجاد کند / ۰ نظر
  • فراخوان جذب هیئت علمی پزشکی بهمن ماه منتشر می شود / ۰ نظر
  • منصور کاظمی : ” همایش تخصصی فراز و فرودهای حکمیت و داوری در ایران”  با همکاری دانشگاه خوارزمی در تهران برگزار می شود / ۰ نظر