اختلال در پیام‌رسان‌های داخلی و واکنش وزارت ارتباطات
اختلال در پیام‌رسان‌های داخلی و واکنش وزارت ارتباطات

دانانیوز: برخی از پیام رسان‌های داخلی از ساعتی پیش از دسترس کاربران خارج شده اند که طبق اعلام وزارت ارتباطات، بروز مشکل در تامین برق در یکی از مراکز زیرساخت علت این موضوع بوده و تلاش میشود این اختلال تا ساعتی دیگر برطرف شود.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام کاربران فضای مجازی، برخی پیام‌رسان‌های داخلی از جمله، ایتا، بله و ویراستی از ساعتی پیش (بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت) از دسترس خارج شده و کاربران دچار مشکل شده‌اند.

علت این موضوع از سوی روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بروز مشکل در تامین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام و گفته شد که تلاش میشود این مشکل تا ساعتی دیگر برطرف شود.

بر اساس گزارش ایرنا، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن پوزش از اختلال به وجود آمده در اتصال به پیام‌رسان‌های ایرانی به دلیل قطعی برق گفت: اکنون بخشی از مشکلات رفع شده و تلاش می‌کنیم تا این مشکل کامل رفع شود.

«سید احسان خرامید» دوشنبه شب در گفت وگوی خبری افزود: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر امروز(دوشنبه) بود که مشکل شبکه تامین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت باعث شد حدود پنج دقیقه با قطعی برق مواجه شویم.

وی ادامه داد: پس از این قعطی با تلاش همکاران مشکل برق رسانی رفع شد و اکنون در تلاش هستیم تا فرایند فنی که پس از وصل شدن برق انجام شده را طی کرده و به زودی این اختلال را رفع شود تا ادامه خدمت‌رسانی انجام گیرد.

خرامید تاکید کرد: این مشکل در یکی از دیتاسنترها را به وجود آمده و مشکل سراسری نیست. کسانی که در این حوزه تخصص دارند در جریان هستند که پس از اتصال برق، مدت زمانی طول می‌کشد تا خدمت‌رسانی ادامه یابد. هر لحظه در تلاش هستیم تا به سرعت مشکل را رفع کنیم تا هموطنان بتوانند از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات تصریح کرد: همه تلاش‌ خود را به کار می گیریم تا یک ساعت دیگر مشکل را رفع کنیم. اکنون بخشی از مشکل رفع شده اما برای رفع کامل به زمان بیشتری نیاز است. اطلاع‌رسانی و شفافیت در این زمینه حق مردم است.

وی افزود: مشکلات فنی اینچنینی مشکلاتی نیست که بتوانیم از قبل آن را به مردم عزیز اطلاع دهیم، اما عملکرد ما به این شکل است که به محض به دست آوردن اطلاعات تازه، حتما اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهیم تا مردم و کسب و کارها دچار مشکل نشوند.

دانانیوز: همچنین پیام‌رسان ایرانی «ایتا» با انتشار اطلاعیه‌ای درباره علت قطعی رخ داده در پیام‌رسان‌های ایرانی اعلام کرد: علت این قطعی اختلال در تامین برق یکی از مراکز داده است و این مشکل به زودی رفع می‌شود.

پیام‌رسان ایتا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: مشکل قطع ارتباط به دلیل اختلال در تامین برق یکی از مراکز داده بوجود آمده و هم اکنون تیم فنی در حال راه اندازی مجدد سرویس‌ها هستند.

این پیام‌رسان ایرانی ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام کرد تا ساعاتی دیگر همه سرویس‌ها راه‌اندازی و به تدریج اتصال کاربران برقرار خواهد شد.