از ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه؛هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران برگزار می شود
از ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه؛هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران برگزار می شود

دانانیوز: هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران به همت ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش دانانیوز به نقل از مهر، هفدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران به همت ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در تاریخ ۶ لغایت ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در ۱۴ لیگ نظیر لیگ‌ انسان نمای کوچک، دموی دانش آموزی، ربات های سرویس‌رسان در کار، ربات پرنده، خودرو خودران، شبیه سازی سه بعدی فوتبال، شبیه سازی دو بعدی فوتبال، شبیه سازی فوتبالیست دوبعدی- استارتر، شبیه سازی امدادگر و ربات مجازی امدادگر برگزارخواهد شد.

این مسابقات در راستای انجام ماموریت‌های محوله باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در سند پنج‌ساله تحول و تعالی دانشگاه، مبنی بر ایجاد شادابی و شور و نشاط علمی، توان افزایی مهارتی دانشجویان و دانش آموزان در سطح کشور و جریان سازی علمی و مهارتی ملی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، مکاترونیک و بینایی ماشین، در شاخه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و چند برنامه جانبی علمی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ نفر در قالب ۳۲۰ تیم برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده اند که سه تیم از آلمان، روسیه و مصر نیز در لیست ثبت نامی دیده می شود و تیم‌های دارای تائید فنی در مسابقات حضور خواهند یافت.

در حاشیه برگزاری هفدهمین دوره مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران، برگزاری کنفرانس علمی و رویداد سکوی پرتاب با محوریت پایان نامه ها و رساله های برتر مرتبط نیز صورت خواهد گرفت.

دانانیوز: گفتنی است با هماهنگی های بعمل آمده باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تا کنون بیش از ۳۰ تیم از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما سراسر کشور در مسابقات ربوکاپ ثبت نام نموده اند و باشگاه پژوهشگران جوان قصد دارد با تشکیل انجمن فناوری رباتیک، افراد برگزیده و منتخب حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک را شناسایی کرده و ضمن راهبری و توان افزایی مستعدان، تیم دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه را تشکیل دهد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به آدرس http://iranopenrobocup.ir مراجعه کنند.