اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش
اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش
خراسان رضوی _ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی از تصویب اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش و خروج و مراجعت قانونی آنها خبر داد.

محمد عجمی مشاور استاندار و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اعلام کرد: بر اساس این بند که در سال ۱۳۹۶ مصوب شده به اتباع خارجی که دارای کارت آمایش معتبر هستند طبق ضوابطی گواهینامه راهنمایی و رانندگی اعطا می شود.

وی افزود: در حال حاضر دستورالعمل اجرایی که این امر چگونه و با چه کم و کیف و به چه گروه‌هایی ارائه شود هنوز ابلاغ نشده و به محض ابلاغ آن بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهد شد تا اتباع خارجی که با کارت آمایش معتبر مقیم ایران هستند بتوانند برای اخذ گواهینامه رانندگی اقدام کرده و تشکیل پرونده بدهند.

عجمی گفت: موضوع اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش معتبر در سال ۱۳۹۷ همچون سال گذشته توسط اداره کل اتباع وزارت کشور پیگیری خواهد شد و امیدواریم که در سال جاری نوید بخش اجرایی شدن این موضوع باشیم.

مشاور استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خروج و مراجعت اتباع خارجی دارای کارت آمایش در اواخر سال ۱۳۹۶ به تصویب رسیده و به دلیل پایان سال و تعطیلات نوروزی دستورالعمل اجرایی آن اعلام نشد و به محض ابلاغ جزئیات اجرای آن به استان‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع خارجی خراسان رضوی در ادامه گفت: ما نیز مشتاق هستیم تا خروج و مراجعت اتباع خارجی دارای کارت آمایش در چارچوب ضوابط و مقرراتی که اعلام خواهد شد عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: موضوعات مرتبط با مهاجرین افغانستانی مقیم ایران همواره در جلسات مقامات و دیپلمات‌های دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

عجمی خاطرنشان کرد: چنانچه در مذاکرات مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان توافقاتی انجام پذیرد توافقات به اداره کل اتباع وزارت کشور اعلام می‌شود.

  • نویسنده : احمد جهانی
  • منبع خبر : دانشجو