بررسی چالش های فناوری و نوآوری کشور در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۳
بررسی چالش های فناوری و نوآوری کشور در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۳

دانانیوز: پارک فناوری پردیس اعلام کرد چالش های فناوری و نوآوری کشور در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۳ بررسی می شود.

به گزارش دانانیوز به نقل از پارک فناوری پردیس، نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۳ قرار است برای دومین مرتبه میزبان برگزاری فروم حکمرانی (G-forum) با هدف پرداختن به چالش های فناوری و نوآوری از زاویه دید حکمرانی باشد. این رویداد با حضور سیاستگذاران حکمرانی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

این فروم که با همکاری اندیشکده حکمرانی شریف برگزار می شود قصد دارد تا با حضور صاحب نظران، سیاست گذاران و فعالین اکوسیستم نوآوری کشور، به بررسی مهم ترین چالش های حکمرانی در ارتباط با حوزه فناوری و نوآوری بپردازد.

قرار است در جریان رویداد G-forum با گرد هم آمدن ذینفعان مختلف از بخش خصوصی و دولتی به داغ ترین موضوعات روز کشور در زمینه حکمرانی در عرصه های فناوری و نوآوری پرداخته شود.

موضوعات کلان در فروم حکمرانی؛ بررسی ابعاد مختلف قانون جهش تولید دانش بنیان، درگاه ملی صدور مجوزها، نوآوری دیجیتال در نظام اداری، ابزارهای فناورانه‌ی حکمرانی (فروش نان)، ضربه فیلترینگ، سندباکس‌ها، قوانین رقابت و بینش رفتاری و سیاست‌گذاری می باشد.

در این زمینه قرار است طی ۲ روز برگزاری رویداد فروم حکمرانی تاثیرات حکمرانی بر تکنولوژی و پیشرفت فناوری و نیز تاثیرات فناوری های روز بر حکمرانی کشورها نقد و بررسی صورت گیرد.

در روز نخست رویداد پنل بررسی قانون جدید شرکت های دانش بنیان و امکاناتی که به واسطه این قانون در اختیار انها قرار می گیرد بررسی شود. همچنین معرفی چیستی این قانون و بررسی آن در زمینه امور مالیاتی نیز از دیگر بخش های این پنل است.

همچنین قرار است پنل ضربه فیلترینگ به بخش فناوری به ویژه در شرکت های خصوصی نیز در روز نخست رویداد برگزار شود. این پنل به صورت مناظره با حضور کارشناسان این حوزه برگزار خواهد شد. محدودیت ها و ظرفیت های ایجاد شده به دلیل فیلترینگ و بررسی نقش تکنولوژی هایی مانند استارلینک در رفع فیلترینگ نیز در جریان این رویداد بررسی خواهد شد.

در روز دوم رویداد شاهد برگزاری پنل بررسی مهاجرت در حوزه فناوری و اثرات جدی آن بر کشور خواهیم بود. همچنین اثرات تصمیم گیری های حکمرانی در تشدید این مهاجرت ها نیز بررسی خواهد شد.

آخرین بخش رویداد G-forum بحث رگولاتوری و تنظیم گری است. این بخش در ۳ حوزه VODها، رمزارزها و تنظیم گری در حوزه اینترنت خواهد بود که در آن مناظراتی با حضور سیاستگذاران و فعالین بخش خصوصی برگزار می شود.

ارزیابی تاثیرات و اثربخشی سیاست‌های کشور در زمینه توسعه اکوسیستم نوآوری در سال‌های اخیر پرداخته خواهد شد.

به علاوه به منظور آشنایی بیشتر مخاطبین با مفاهیم مهم حکمرانی و ترندهای جهانی این حوزه، ارائه های کوتاه و جذابی در محورهایی مانند خود تنظیمگری، حقوق رقابت در حوزه های نوآورانه، نقش فناوری در حکمرانی و.. برای علاقه مندان طراحی شده است.

افرادی که علاقه دارند تا با روندهای جهانی در زمینه حکمرانی فناوری‌های نوظهور آشنا شوند یا به دنبال فضایی برای تبادل نظر پیرامون چالش‌های تنظیم‌گری و رقابت در عصر دیجیتال هستند، نباید فرصت حضور در این رویداد را از دست بدهند.