برگزاری دو المپیاد ورزش فناورانه و بازیهای بومی محلی
برگزاری دو المپیاد ورزش فناورانه و بازیهای بومی محلی

دانانیوز: رئیس سازمان امور دانشجویان در حاشیه مراسم نشست مدیران تربیت بدنی گفت: در حوزه ورزش دانشگاهی قصد داریم دو المپیاد ۱- ورزش فناورانه و ۲- بازی های بومی – محلی را برگزار کنیم.

به گزارش دانانیوز به نقل از مدیتوریست، دکتر هاشم داداش پ‍‍‍ور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزاری شد؛ گفت: ۵ المپیاد «قهرمانی، همگانی، بین الملل، شاهد و ایثارگر و ورزش ساحلی» تا کنون در دانشگاه های کشوراجرا شده است. همچنین در حوزه ورزش دانشگاهی برگزاری دو المپیاد ۱- ورزش فناورانه و ۲- بازی های بومی – محلی در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در حوزه ورزش فناورانه در تلاش هستیم تا با استفاده از فناوری های راهبردی همچون هوش مصنوعی از فناوری در عرصه ورزش استفاده کنیم .

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در خصوص بازی های بومی و محلی نیز از نظر ما بسیاری از بازی های بومی و محلی قابلیت و ظرفیت ملی شدن را دارند بنابراین مدیران تربیت بدنی باید به آن ها توجه ویژه داشته باشند.