ثبت رکورد جدید تردد در کانال سوئز
ثبت رکورد جدید تردد در کانال سوئز

دانانیوز: رئیس سازمان کانال سوئز از ثبت دومین میانگین بالای تردد روزانه در تاریخ این کانال خبر داد

به گزارش دانانیوز به نقل از خبرنگاران جوان، رئیس سازمان کانال سوئز مصر اعلام کرد که اداره دریانوردی رکورد جدیدی در زمینه آمار عبور روزانه کشتی‌ها به ثبت رسانده است.

به گزارش «واع»، «اسامه ربیع»، رئیس سازمان کانال سوئز اعلام کرد که این کانال دومین میانگین بالای روزانه در تاریخ خود را به ثبت رسانده است و ۹۵ کشتی از شمال و جنوب در تردد بوده اند.

همچنین وی ضمن اشاره به میزان دقیق محموله‌ها که حدود ۵.۶ میلیون تن بوده است، به رشد چشم گیر میانگین عبور روزانه کشتی‌های باری اشاره کرد و گفت که اجرای طرح توسعه قسمت جنوبی کانال سوئز با سرعت بیشتری در حال انجام است و بازده مثبتی روی افزایش میانگین امنیت دریایی به میزان ۲۸ درصد خواهد داشت.

تعداد کشتی‌هایی که از شمال کانال سوئز عبور کرده اند شامل ۴۳ کشتی با حجم ۲.۸ میلیون تن بار بوده است.

همچنین تعداد کشتی‌هایی که از گذرگاه جدید جنوبی کانال سوئز عبور کرده اند شامل ۵۲ کشتی با حجم ۲.۸ میلیون تن بار بوده است.
چهار سکوی بله، ایتا، گپ و آی گپ به یکدیگر متصل شدند.
پیام‌رسان‌های بله، ایتا، گپ و آی گپ بروزرسانی جدیدی ارائه دادند که حاوی امکان اتصال به مرکز تبادل پیام است؛ کاربران هر یک از این چهار پیام‌رسان امکان ارسال پیام به مخاطبان خود در سه پیام‌رسان دیگر را دارند.

برای استفاده از این قابلیت کافی است کاربران در بخش تنظیمات هر یک از پیام‌رسان‌ها در زبانه حریم خصوصی و امنیت موافقت خود را برای دریافت پیام از سه پیام‌رسان دیگر را اعلام کنند.

دو پیام‌رسان سروش پلاس و روبیکا طبق وعده وزیر ارتباطات در آینده به این مرکز اضافه خواهد شد.