جهاندار مفتون، دبیر نمونه متوسطه: دغدغه معلمان نه تنها معیشت که حفظ منزلت اجتماعی است!
جهاندار مفتون، دبیر نمونه متوسطه: دغدغه معلمان نه تنها معیشت که حفظ منزلت اجتماعی است!

دانانیوز: یک معلم نمونه کشوری گفت: مطالبات معلمان نه فقط معیشت بلکه تکریم، جایگاه و منزلت اجتماعی است.معلمی، شغلی است که همواره چراغ راه علم را روشن می‌کند و با وجود فراز و نشیب‌های بسیار این مسیر، مجاهدت در راه علم و تربیت فراموش نخواهد شد.

به گزارش دانانیوز، سایت خبرنگاران جوان نوشت: موفقیت و سربلندی دیروز، ‌امروز و فردای کشور مدیون حضور معلمانی توانمند و عاشق در نظام تعلیم و تربیت است.

شایسته است که مطالبات معلمان که نه فقط معیشت بلکه تکریم، جایگاه و منزلت اجتماعی است؛ حتی در مواردی محدود نیز نادیده گرفته نشود. به درستی معلم همچون شمع می سوزد تا بسازد و پیمودن مسیر علم و موفقیت برای دستیابی به قله‌های توانایی جز با حضور آموزگاران عاشق این حرفه میسر نخواهد شد.

معلمی شغل انبیاء است که در تمامی مقاطع تحصیلی و دوره ها از پیش دبستانی تا دانشگاه از قداست برخوردار بوده و همواره قابل احترام و ارزشمند است.

به مناسبت روز بزرگداشت معلم و به پاس زحمات معلمان بزرگوار، پای صحبت های یک معلم بزرگوار نشستیم.

جهاندار مفتون، دبیر نمونه متوسط دوم کشور گفت: من در طول سی و دو سال دبیری چهار بار منطقه‌ای، دو بار استانی و برای نخستین بار هم دبیر نمونه کشور شده‌ام.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش معیارهایی برای انتخاب معلمان نمونه در سایت تعریف کرده است که معلمان باید این معیارها را همچون نحوه تدریس، فعالیت‌های فوق برنامه، ایثار و از خود گذشتگی را تکمیل و بارگذاری کنند. طبق معیارها هر همکاری که امتیاز بالاتری بیاورد به مرحله بعد صعود کرده و افراد پالایش می‌شوند. آموزگاری که ۱۰۰۰ امتیاز کسب کند؛ معلم نمونه سال می‌شود.

او ادامه داد: بیشترین مطالبه ای که معلمان دارند، مربوط به بحث معیشت است. ان‌شاءالله حضور سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش این مشکل را برطرف کند.

دانانیوز: مفتون بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات و مطالبات معلمان حفظ و ارتقای شان و منزلتشان است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب منزلت معلمان حفظ شود. در تمام کشورها احترام به معلم حاکم است.

وی افزود: رتبه بندی اندکی به معیشت معلم‌ها کمک کرده است؛ اما هنوز این مشکل برای بسیاری از همکاران وجود دارد. مسئله فوق العاده ویژه در بیشتر ادارات وجود دارد، اما وزارت آموزش و پرورش تنها وزارتخانه‌ای است که از فوق العاده ویژه استفاده نمی‌کند. اگر این وزارتخانه همچون بقیه ادارات و وزارتخانه‌ها از فوق العاده ویژه استفاده کند، ممکن است مشکل معیشتی همکاران به طور کامل رفع شود.

این معلم نمونه گفت: من هیچ وقت از خود راضی نبوده و همیشه سعی کرده ام امروزم با فردا تفاوت داشته باشد. من همیشه در حال آموختن و در حال جست‌وجو هستم تا با روش‌های نو به دانش آموزان تدریس کنم.