داود ثمری: از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های هوش مصنوعی در مسابقات ربوکاپ تقدیر می شود
داود ثمری: از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های هوش مصنوعی در مسابقات ربوکاپ تقدیر می شود

دانانیوز: معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: رویداد سکوی پرتاب با موضوع شناسایی و تقدیر از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، دکتر داود ثمری؛ دبیر هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در حاشیه مراسم آغاز به کار این دوره از رقابت‌ها در جمع خبرنگاران، شناسایی نخبگان رباتیک کشور و جریان‌سازی علمی و مهارتی در حوزه هوش مصنوعی را از اهداف برگزاری رقابت‌های ربوکاپ نام برد و افزود: در حال حاضر این رقابت به منظور ارائه ربات‌هایی با قابلیت تجاری‌سازی و حمایت بخش صنعت کشور از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: با توجه به مزایای بهره‌برداری از ربات‌ها در حوزه‌های صنعتی، امیدواریم در جریان برگزاری این رویداد، ربات‌های ساخته شده به بخش صنعتی کشور وارد شوند و به تبع آن، صنعت کشور از مزایای این ربات‌ها در بهبود عملکرد، بهره‌برداری کنند.

ثمری بر حضور صنعتگران در این رقابت رباتیکی تاکید کرد و گفت: این حمایت از نوع ایجاد ارتباط میان صنعتگران با فناوران است تا این رویداد از حالت رقابت، خارج شده و ربات‌های ساخته شده در صنعت کاربردی شوند.

وی برگزاری وبینارهای علمی و کارگاه‌های آموزشی را از برنامه‌های جنبی این مسابقات نام برد و ادامه داد: در این کارگاه‌ها، مشارکت کنندگان با مباحث نوین هوش مصنوعی و رباتیک آشنا خواهند شد.

معاون فناوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، اضافه کرد: همچنین در این رقابت، رویداد سکوی پرتاب با موضوع شناسایی و تقدیر از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

دبیر هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به حمایت از تیم‌های منتخب، گفت: تیم‌های برگزیده این مسابقات در صورت تمایل می‌توانند نسبت به تبدیل تیم‌ خود به یک استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان در واحد علوم و تحقیقات و در مرکز رشد این دانشگاه اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین با تشکیل انجمن فناوری رباتیک، افراد برگزیده و منتخب حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک، شناسایی می‌شوند و ضمن راهبری و توان‌افزایی مستعدان، تیم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک، تشکیل خواهد شد.

دانانیوز: ثمری ادامه داد: در مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات، ۱۰ شرکت از ۱۱۵ شرکتی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی هستند، ضمن آنکه ما در سال ۱۴۰۱ مجوز راه‌اندازی سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نرم را با رویکرد استقرار تیم‌های فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک، از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده‌ایم.