داود حسین‌پور: کاهش ۲۵ میلیونی گرنت‌های حمایتی وزارت علوم از اساتید جوان به دلیل کمبود منابع مالی!
داود حسین‌پور: کاهش ۲۵ میلیونی گرنت‌های حمایتی وزارت علوم از اساتید جوان به دلیل کمبود منابع مالی!

دانانیوز: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی از کاهش گرنت حمایتی وزارت علوم از اساتید جوان خبر داد و گفت: قرار بود مبلغ ۵۰ میلیون تومان از سوی وزارت علوم در قالب این گرنت به اساتید جوان پرداخت شود که این مبلغ به دلیل کمبود منابع مالی نصف شد.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، دکتر داوود حسین‌پور در نشست خبری امروز با خبرنگاران که در ساختمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد،گزارشی از مهمترین فعالیتهای پژوهشی این دانشگاه ارائه داد و گفت: قرار بود صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه و با کمک شرکت‌های بانک ملی و بانک کارآفرین راه‌اندازی شود که این مبلغ از ۱۰ به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی ما مجوز حمایت شرکت‌های خصوصی از این صندوق را دریافت کردیم و پیش‌بینی ما این است که این صندوق را با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه راه‌اندازی کنیم و تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری مجوز آن صادر خواهد شد و این صندوق در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی همچنین تاکید کرد: ما در حوزه پارکها و مراکز رشد نیز توانستیم ۶ ماه پیش مجوز تاسیس پارک علم و فناوری را در دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه علوم انسانی دریافت کنیم، هدف از تاسیس پارکها حمایت از شرکت‌های بزرگ است و برخلاف مراکز رشد که از شرکتهای کوچک حمایت می‌کند، این پارک‌ها در این حوزه وارد نمی‌شوند و از شرکتهای بزرگ حمایت می‌کنند.

دکتر حسین‌پور خاطرنشان کرد: ما برای تاسیس پارک‌ها مشکل زمین داشتیم که البته با حمایت برخی سازمان‌ها این مشکل رفع شد و قرار است با بازسازی ساختمان کریم خان که ۴۵۰۰ متر زیربنا دارد، بتوانیم پارک علم و فناوری را در آن مستقر کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های حوزه معاونت پژوهش و فناوری ما برگزاری نشست‌های حل مسئله است که البته با توجه به تاثیرگذاری اجتماعی دانشگاه علامه، تا کنون این دانشگاه در حوزه رفع مشکلات جامعه اقدام برجسته انجام نداده بود، اما ما توانستیم با برگزاری این نشست‌ها و ارتقای دفتر ارتباط با صنعت به مدیریت ارتباط با صنعت در حوزه حل مسائل کشور ورود کنیم.

دکتر حسین پور در پایان از اختصاص گرندهای پژوهشی به اساتید جوان در دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ وزارت علوم قرار بود مبلغ ۵۰ میلیون تومان در قالب گرنت‌های پژوهشی به اساتید جوانی که استخدام می‌شوند و تا ۵ سال فعالیت می‌کنند، پرداخت شود که به دلیل کمبودهای مالی این مبلغ نصف(۲۵ میلیون تومان) شد و نصف دیگر آن باید از منابع دانشگاه تامین شود تا بتوانیم از اساتید جوان در حوزه ایده‌های پژوهشی حمایت کنیم.