در یادداشتی بر کتاب(کتاب رو‍‌ُیای چینی)؛ حسین انتظامی: من از نزدیک سه جلوه از مدیریت منسجم، خلاف آمد و درس‌آموز چینی را دیده ام!
در یادداشتی بر کتاب(کتاب رو‍‌ُیای چینی)؛ حسین انتظامی: من از نزدیک سه جلوه از مدیریت منسجم، خلاف آمد و درس‌آموز چینی را دیده ام!

دانانیوز: متاسفانه طرف ایرانی نتوانست خوشه‌چینی مناسب کند اما آنان با جلسات جدی با مدیران رسانه‌ای نشان دادند که قدرت نرم را فهم کرده‌اند و در صدد اجرای واقعی شعارهای ما در سخنرانی‌های استانداردمان (نفی سلطه خبری کشورهای شمالی) هستند.

به گزارش دانانیوز به نقل از کانال ماهنامه مدیریت ارتباطات، کتاب رو‍‌ُیای چینی، مجموعه‌ای از سخنرانی‌های شی‌جین‌پینگ رئیس‌جمهور و رئیس حزب کمونیست چین در سال‌های ۲۰۱۲ لغایت ۲۰۱۸ است که توسط دوست عزیز و فرهیخته‌ام دکتر محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سابق ایرنا به تازگی ترجمه و با مقدمه بسیار جذاب دکتر فریدون وردی‌نژاد مدیرعامل اسبق ایرنا و همچنین سفیر اسبق ایران در چین وارد بازار کتاب شده است. دکتر حسین انتظامی که خود از مدیران باسابقه فرهنگی و رسانه‌ای است و تجربه معاونت مطبوعاتی و رییس سازمان سینمایی را در کارنامه خود دارد در خبر آنلاین یادداشتی خواندنی را درباره این کتاب و لزوم شناخت و مطالعه این کتاب منتشر کرده است که توصیه می‌کنم حتماً بخوانید. بخش‌هایی از این یادداشت چنین است: • در سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ که در وزارت ارشاد بودم از نزدیک سه جلوه از مدیریت منسجم، خلاف آمد و درس‌آموز چینی را دیدم: در سال ۱۳۹۴ همین جناب شی‌جین‌پینگ ، در صدر هیاتی به ایران آمد. در آن هیات پر تعداد چندین مدیر رسانه‌ای هم بودند ؛ نه به عنوان زینت‌المجلس یا مخابره خبرهای رئیس، بلکه برای جلسات کاری با همتایان خود و تعریف و گسترش همکاری‌ها. هرچند متاسفانه طرف ایرانی نتوانست خوشه‌چینی مناسب کند اما آنان با جلسات جدی با مدیران رسانه‌ای نشان دادند که قدرت نرم را فهم کرده‌اند و در صدد اجرای واقعی شعارهای ما در سخنرانی‌های استانداردمان (نفی سلطه خبری کشورهای شمالی) هستند.• در سال ۱۳۹۸، چین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب بود. مهمان‌های ویژه در سال‌های قبل در قالب یک امر تشریفاتی و آداب متقابل دیپلماتیک، حضور می‌یافتند اما چینی‌ها سرمایه‌گذاری گسترده کردند؛ متراژ وسیع با دکور و امکانات جالب و سطح تعامل بالا. آن سال چندین کارشناس در حوزه‌های غیر فرهنگی هم آمده بودند تا در پوشش نمایشگاه، ارزیابی دقیقی از توان و امکانات ایران داشته باشند. و نمونه سوم: در سال ۱۳۹۹ بالاخره توافق نامه سینمایی را پس از دو-سه سال امضا کردند. آنها به عکس ما که دست به امضای خوبی در تفاهم‌نامه داریم (چون عمدتا برای خبر و عکس و مصرف داخلی می‌خواهیم!) چیزی را امضا نمی‌کنند اما اگر امضا کنند همه مطالعات و امکان سنجی‌ها را کرده‌اند.• سخنرانی‌های این کتاب سرشار از ضرب‌المثل‌های چینی است. این هنرنمایی چند کارکرد دارد: اولا فضای خطابه را از خشکی در می‌آورد. ثانیا جنبه‌های فرهنگی، سازنده قدرت نرم به شمار می‌آیند و ثالثا تمدن دیرین خود را به رخ مخاطب می‌کشد.

سفارش کتاب روُیای چینی ????https://www.digikala.com/product/dkp-11388592