دولت ایتالیا برای تخریب آثار تاریخی و هنری جریمه‌ «پنج رقمی» تعیین می‌کند!
دولت ایتالیا برای تخریب آثار تاریخی و هنری جریمه‌ «پنج رقمی» تعیین می‌کند!

دانانیوز: ایتالیا اعلام کرد قصد دارد با هدف تامین هزینه تعمیرات و نگهداری آثار تاریخی و هنری، قانون جدیدی را به تصویب برساند تا برای خرابکارانی که به بناهای تاریخی یا سایر مکان‌های فرهنگی آسیب می‌زنند، جریمه‌های پنج رقمی تعیین شود.

به گزارش دانانیوز به نقل از مدیتوریست ، «برای مرمت و پاکسازی بناها، نیاز به پرسنل بسیار متخصص و استفاده از ماشین آلات بسیار پرهزینه است و هرکس این کارها را انجام می‌دهد، باید مسئولیت مالی آن را نیز بر عهده بگیرد.»

ایتالیا اعلام کرد قصد دارد با هدف تامین هزینه تعمیرات و نگهداری آثار تاریخی و هنری، قانون جدیدی را به تصویب برساند تا برای خرابکارانی که به بناهای تاریخی یا سایر مکان‌های فرهنگی آسیب می‌زنند، جریمه‌های پنج رقمی تعیین شود.

بر این اساس، دولت در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ آوریل کابینه، لایحه پیشنهادی وزیر فرهنگ که جریمه‌هایی ۱۰ هزار تا ۶۰ هزار یورویی برای خرابکاران در نظر گرفته بود را تصویب کرد.

از آنجا که دولت راستگرای «جورجا ملونی»، نخست‌وزیر ایتالیا اکثریت پارلمان را در اختیار دارد، احتمال می‌رود که این لایحه به راحتی تصویب و به قانون تبدیل شود.

مدیتوریست: ۱۰۰ هزار یورو جریمه؛ دولت ایتالیا به دنبال محدود کردن استفاده از کلمات انگلیسی در مکاتبات رسمی
«جنارو سانجولیانو»، وزیر فرهنگ ایتالیا در دفاع از این لایحه به ماجرای مرمت نمای «کاخ ماداما» در شهر تورین ایتالیا اشاره کرد که متعلق به قرن پانزدهم است و به آن آسیب وارد شده؛ او گفت که مرمت و تمیز کردن این بنا برای دولت ۴۰ هزار یورو هزینه داشته است.

او همچنین به ماجرای ریختن رنگ در آب یک فواره به یاد ماندنی در شهر رم و در نزدیکی «پله‌های اسپانیا» اشاره کرد که از سوی کنشگران محیط‌ زیست در اعتراض به تغییرات آب و هوایی انجام شده بود.

وزیر خارجه ایتالیا نیز با حمایت از این لایحه گفت که برای مرمت و پاکسازی این بناها، نیاز به پرسنل بسیار متخصص و استفاده از ماشین آلات بسیار پرهزینه است و هرکس این کارها را انجام می‌دهد، باید مسئولیت مالی آن را نیز بر عهده بگیرد.