رئیس سازمان سنجش آموزش: برگزاری مرحله دوم کنکور سراسری بدون تغییر
رئیس سازمان سنجش آموزش: برگزاری مرحله دوم کنکور سراسری بدون تغییر

دانانیوز: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با ابراز امیدواری به برگزاری استاندارد و سالم مرحله دوم کنکور سراسری در تیر امسال گفت: در مرحله دوم کنکور سراسری هیچ تغییری مثل اضافه شدن دروس عمومی وجود ندارد.

تغییری در وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی کنکور ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با ابراز امیدواری به برگزاری استاندارد و سالم مرحله دوم کنکور سراسری در تیر امسال گفت: در مرحله دوم کنکور سراسری هیچ تغییری مثل اضافه شدن دروس عمومی به این آزمون وجود ندارد.

پورعباس افزود: سازمان سنجش آموزش کشور در شهریور، آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۳ را اعلام خواهد کرد و بعد از آن هیچگونه تغییری پذیرفته نیست.

وی افزود: بر این اساس دروس عمومی حذف شده و تأثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد به صورت قطعی است. سوابق تحصیلی از اموزش و پرورش گرفته می‌شود.

به گفته وی، کنکور ۱۴۰۳ نیز براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود، البته اگر تغییراتی باشد در شهریورماه اعلام نهایی می‌شود، اگر قبل از شهریور هر تغییری داشته باشیم و به ما و دولت ابلاغ شود ملاک عمل همان است.

وی ادامه داد: امیدواریم که آزمون تیر ماه امسال نیز مانند نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دی ماه آزمون سالمی باشد، در آزمون دی‌ماه دستگاه‌ها همراهی کردند و کنکور به عنوان یک امر ملی تلقی شد و حتی یک مورد تقلب گزارش نشد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تمام فرایندهای لازم برای برگزاری آزمون الکترونیکی نیز فراهم شده است به طوریکه با استفاده از سخت افزار برگزاری آزمون هوشمند هیچگونه ارتباطی با بیرون برقرار نمی‌شود، در این زمینه صحبت های خوبی هم با وزارت ارتباطات داشته‌ایم و درخواست تقویت شبکه و اینترنت را خواهیم داشت.

پورعباس گفت: اینترنت حق طبیعی مردم و جزء لاینفک زندگی است چرا که امور زندگی مردم در بستر اینترنت انجام می‌شود، آزمون سراسری نیز جمعیتی در حدود ۱۵میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد و انتظار سازمان سنجش از وزارت ارتباطات این است که امنیت اینترنتی را تامین کند تا در مدت زمان برگزاری آزمون هیچ عکس و فایلی ارسال نشود و ارسال هرگونه عکس و فایل با تاخیر سه ساعته انجام شود.