رضا مراد صحرایی: توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای اصلی‌ترین روش مهارت آموزی است
رضا مراد صحرایی: توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای اصلی‌ترین روش مهارت آموزی است

دانانیوز: سرپرست وزارت آموزش و پرورش از آمادگی آموزش و پرورش برای کمک به بنیاد شهید برای تأسیس هنرستان‌های جوار صنعت وابسته به بنیاد شهید خبر داد.

به گزارش دانانیوز به نقل ازخبرگزاری مهر، رضا مراد صحرایی در نشست ستاد مرکزی شاهد که با موضوع بررسی شیوه نامه ثبت نام و برنامه هفتگی مدارس شاهد برگزار شد، با گرامیداشت هفته مقام معلم و یاد خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید اظهار کرد: جهت اصلی در ستاد شاهد باید جهت اصلی آموزش‌های عمومی کشور، یعنی حرکت به سمت مهارت آموزی و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای باشد. همچنین باید به سمت تأسیس مدارس وابسته بنیاد شهید و شاهد برویم که این موضوع نیازمند تصمیم سازی در بنیاد شهید است.

وی با بیان این که اصلی‌ترین روش مهارت آموزی توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای است، اظهار کرد: برای فعال کردن هنرستان‌ها می‌توان از ایده هنرستان جوار صنعت استفاده کرد و با توجه به اینکه بنیاد شهید، صنایع زیر مجموعه زیادی دارد، می‌توانیم در هر مکانی که بنیاد شهید کارخانه‌ای دارد، یک هنرستان جوار صنعت تأسیس کنیم و در هر مکانی که بنیاد شهید کارخانه‌ای داشت و زمین یا ملک مناسب نداشت، آموزش و پرورش حاضر است در این حوزه کمک نماید و مدارس یا املاک خود را در اختیار بنیاد شهید قرار دهد.