شرایط تخفیف و بخشودگی متخلفان اغتشاشات سال گذشته ابلاغ شد
شرایط تخفیف و بخشودگی متخلفان اغتشاشات سال گذشته ابلاغ شد

دانانیوز:پس از بررسی ابعاد مختلف این موضوع و اخذ نظر دستگاه‌های مختلف در جلسات متعدد، ضوابط بخشودگی تدوین و به تایید شورای‌ عالی امنیت ملی رسید و نهایتا توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور، وزارت علوم، وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه ابلاغ شد.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی در ابلاغیه‌ای، شرایط تداوم شمول عنایت رهبری معظم انقلاب اسلامی در تعلیق، تخفیف و بخشودگی تخلفات کسانی را که در حوادث سال گذشته دچار تخلفات اداری و انضباطی شده بودند، به وزارتخانه‌های کشور، علوم، ارشاد و امور خارجه ابلاغ کرد.

متعاقب عفو تعداد زیادی از محکومان و متهمان اغتشاشات سال گذشته با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس شورای‌ عالی امنیت ملی به دبیرخانه این شورا ماموریت داد تا با تعیین چارچوب‌هایی، زمینه بخشودگی و یا اعمال تخفیف در قبال کسانی را که در حوادث سال گذشته دچار تخلفات اداری و انضباطی شده‌اند و هم‌اکنون از اقدامات خود ابراز ندامت دارند و حاضرند نسبت به موازین قانونی، متعهد شوند، فراهم نماید.

پس از بررسی ابعاد مختلف این موضوع و اخذ نظر دستگاه‌های مختلف در جلسات متعدد، ضوابط بخشودگی تدوین و به تایید شورای‌ عالی امنیت ملی رسید و نهایتا توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور، وزارت علوم، وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه ابلاغ شد.

به موجب این ابلاغیه آن دسته از دانشگاهیان، معلمان، هنرمندان، فعالان اجتماعی و ایرانیان مقیم خارج از کشور که در حوادث پاییز سال گذشته مرتکب تخلفات اداری یا اقدامات خلاف قانون شده‌اند با لحاظ شرایطی، مشمول تداوم عنایت رهبری معظم انقلاب اسلامی در تعلیق، تخفیف و بخشودگی برخی از محدودیت‌ها و تنبیهات قانونی می‌شوند و موارد استنثنا از بخشودگی نیز در این ابلاغیه مشخص شده است.