موانع توسعه و رشد دانش‌بنیان‌ها چیست؟
موانع توسعه و رشد دانش‌بنیان‌ها چیست؟

دانانیوز: مدیرکل دفتر فناوری وزارت صمت ضمن تشریح برنامه و اهداف برگزاری از رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، مشکلات تامین ارزی و مواد اولیه، تعرفه پایین واردات محصولات دانش‌بنیان مشابه و رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان را از مهم‌ترین موانع و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در رشد ‌و توسعه عنوان کرد.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، علی بابایی در نشست خبری رویداد ملی صنعت دانش بنیان که برای اولین بار برگزار خواهد شد، اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به سبقه‌ای که داشته و پیشگام در فناوری و دانش‌بنیان بوده‌اند و همچنین مدیریت مجموعه بزرگ فناوری را بر عهده داشته است، رویکرد توجه به دانش‌بنیان‌ها و توسعه آن‌ها را دنبال می‌کند.

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت، ادامه داد: از همین روی با تاکید ایشان (وزیر صنعت، معدن و تجارت) مقرر شد که اولین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با متولی‌گری وزارت صمت و در همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اطلاعات و معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود. در این رویداد که پنجشنبه هفته جاری (۶ مهر مهر ماه) برگزار خواهد شد از ١۵٠ شرکت دانش‌بنیان دعوت شده و شرکت‌های بزرگ معدنی، صنایع معدنی و شرکت‌های خودروسازی بزرگ حضور دارند؛ در این رویداد که اولین‌بار است، بر این سه حوزه شرکت‌های بزرگ تمرکز شده است اما در رویدادهای بعدی می‌توان بر حضور شرکت‌های بزرگ دیگر صنایع همچون لوازم خانگی و… تمرکز داشت.

وی افزود: در این رویداد از بسته اعتبارات و مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان نیز رونمایی خواهد شد. با همکاری سه وزارتخانه مذکور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازوکارهایی جدید با هدف رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان، تعریف خواهد شد.