ناصر باقری‎ مقدم: سالانه نزدیک به سه هزار نفر از طرح جایگزین سربازی نخبگان با انجام طرح پژوهشی استفاده می‌کنند
ناصر باقری‎ مقدم: سالانه نزدیک به سه هزار نفر از طرح جایگزین سربازی نخبگان با انجام طرح پژوهشی استفاده می‌کنند

دانانیوز: قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، از تشکیل ۶۵۰ هسته حل مسئله دانشجویان مستعد برتر و ۱۰۰ هسته حل مسئله اساتید سرآمد و نخبه در سال جاری خبر داد.

به گزارش دانانیوز به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، ناصر باقری‌مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به طرح بورسیه دانشجویان در صنعت گفت: در سال گذشته طرح بورسیه نخبگان در صنایع بزرگ استان‌های مختلف تصویب شده و با همکاری وزارت عتف به مرحله اجرا رسیده است و در این طرح مستعدان در مقاطع کارشناسی، به مدت حداقل دو سال، بورسیه صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شده و با حضور ۲ روز در هفته، کارآموزی خود را سپری می‌کنند و در طول این مدت بیمه و کمک هزینه دریافت می‌کنند.

آقای باقری‎ مقدم با بیان اینکه تاکنون قریب به ۱۰۰ نفر جذب بورسیه شده‌اند، افزود: در این طرح، مستعدان در صورت رضایتمندی صنعت، می‌توانند طرح سربازی خود را در صنعت و یا شرکت دانش بنیان انجام دهند و در نهایت به استخدام مجموعه درآیند. این طرح در شروع با استقبال مناسبی روبرو شده و رتبه‌های برتر کنکور اشتیاق استفاده از این بورسیه را دارند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است که در سال جاری، حداقل ۱۰۰۰ نفر دانشجویان مستعد از طرح بورسیه صنعتی استفاده کنند.

به گفته وی، سالانه نزدیک به سه هزار نفر از طرح جایگزین سربازی با انجام طرح پژوهشی استفاده می‌کنند و تا کنون بیش از ۲۰هزار نفر از طرح سربازی استفاده کرده‌اند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان همچنین با اشاره به ضرورت حل مسائل استانی و ملی توسط نخبگان، گفت: یکی از محور‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری مشارکت نخبگان در حل مسائل کشور است، به همین منظور در سال گذشته ۴۷۰ هسته حل مساله دانشجویان مستعد در کشور و با راهبری اساتید منتخب در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی و علوم انسانی تشکیل شده است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، وی افزود: هم اکنون، در طرح هسته‌های مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان، قریب به سه هزار نفر از دانشجویان مستعد درگیر مسائل کشور هستند و شیوه نامه حل مساله توسط اساتید نخبه نیز تدوین و ابلاغ شده است.

آقای باقری‌مقدم همچنین از تشکیل بالغ بر ۶۵۰ هسته حل مساله دانشجویان مستعد برتر و ۱۰۰ هسته حل مساله اساتید سرآمد و نخبه در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: نزدیک به ۶ هزار دانشجوی مستعد و پانصد نفر از اساتید برگزیده و نخبه در این هسته‌ها حضور خواهند داشت.