وزیر خارجه بلژیک در گفتگو با امیر عبداللهیان :آمادگی بلژیک برای نزدیکی بیشتر مناسبات ایران و اروپا
وزیر خارجه بلژیک در گفتگو با امیر عبداللهیان :آمادگی بلژیک برای نزدیکی بیشتر مناسبات ایران و اروپا

دانانیوز: وزیر امور خارجه بلژیک با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد و در این تماس آمادگی کشورش را برای نزدیکی بیشتر مناسبات ایران و اروپا اعلام کرد.

به گز ارش دانانیوز به نقل از مهر، «حجه لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس از به ثمر نشستن تلاش‌های مشترک به‌عمل آمده که منجر به آزادی زندانیان دو کشور شد، ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان با اظهار امیدواری نسبت به تأثیر تحول اخیر در بازگشایی صفحه جدیدی در مناسبات دو طرف و همچنین روابط ایران و اروپا، تصریح کرد: باتوجه به نقش بلژیک در اتحادیه اروپا می‌توان انتظار داشت در سایه احترام متقابل، برقراری گفتگوهای هدفمند و مؤثر در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های اروپایی قرار گیرد.

وزیر خارجه بلژیک نیز در این گفتگو از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل موضوع زندانیان اروپایی قدردانی کرد.

وی در این خصوص با یادآوری اقدام انسان دوستانه کشورمان ابراز امیدواری نمود که متعاقب تحول اخیر، افق جدیدی در روابط دو کشور باز شود.

حجه لحبیب با اشاره به جایگاه کشورش در اتحادیه اروپایی خاطرنشان ساخت: بلژیک برای نزدیکی هر چه بیشتر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اروپا آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه بلژیک همچنین با تمجید از تاریخ و تمدن کهن ایران، ابراز امیدواری کرد که در فرصت مناسب از کشورمان دیدار کند.