پیمان صالحی: همایش ملی مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور برگزار می شود
پیمان صالحی: همایش ملی مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور برگزار می شود

دانانیوز: معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی به منظور توسعه ارتباط دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با جامعه و صنعت و افزایش توانمندی و مهارت دانشجویان و دانش‌آموختگان، در خرداد‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش دانانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، پیمان صالحی درباره همایش مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای گفت: این همایش ملی با مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و برخی دیگر از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و با هدف تقویت مهارت دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی برگزار می شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه حضور همه جانبه مراکز علمی و اجرایی در این همایش می‌تواند زمینه‌ساز همکاری، بهبود و ارتقاء توانمندی‌های شغلی دانشجویان و اثربخشی آنها در محیط کار باشد گفت: یکی از اهداف همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور، معرفی و مستندسازی تجارب برتر در زمینه مهارت افزایی و هدایت شغلی است.

صالحی گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی موجب شناسایی ظرفیت‌های بازار کار و اولویت بندی آنها و انطباق برنامه‌های درسی با نیاز بازار کار است.

معاون پژوهشی وزارت علوم در پایان اظهار داشت: ایده‌های نوین و برگزیده در این همایش می‌تواند موجب بهبود همکاری‌های بین مراکز علمی و اجرایی در جهت افزایش مهارتهای عمومی و تخصصی دانشجویان شود.

لازم به ذکر است علاقه مندان تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ مهلت دارند ایده خود را به دبیرخانه همایش ملی مهارت افزایی ارسال کنند.