کارمندان بدی که باید همین امروز اخراج کنید!
کارمندان بدی که باید همین امروز اخراج کنید!

دانانیوز: اگر به فکر اخراج یک نفر از کارمندان‌تان هستید بهتر است الف) با واحد منابع انسانی مشورت کنید و ب) مشاوره‌ی حقوقی بگیرید. قرار نیست ، تنها به این دلیل که عصبانی هستید یا اشتباهی از آن شخص سر زده است، از روی احساسات و هوس آنی شخصی را اخراج کنید.

به گزارش دانانیوز، به یاد داشته باشید که در هر سازمان و اداره ای کارمند بد وجوددارد. اما اگر همین الان به شدت عصبانی هستید و تصمیم به اخراج یکی از این کارمندان ناجور گرفته اید پیش از هر اقدامی با واحد منابع انسانی و بخش حقوقی شرکت‌تان مشورت کنید. البته ما هم به شما کمک می کنیم و ۱۰ نوع کارمند بد که باید همین امروز اخراج کنید را به شما معرفی می کنیم. شاید کارمندی که الان شما را عصبانی کرده در این فهرست نباشد.

دانانیوز: اگر به فکر اخراج یک نفر از کارمندان‌تان هستید بهتر است الف) با واحد منابع انسانی مشورت کنید و ب) مشاوره‌ی حقوقی بگیرید. قرار نیست ، تنها به این دلیل که عصبانی هستید یا اشتباهی از آن شخص سر زده است، از روی احساسات و هوس آنی شخصی را اخراج کنید.

در ادامه ۱۰ کارمند را به شما معرفی می‌کنیم که لایق اخراج شدن هستند.
۱. کارمندی که از سیاست‌های شرکت تخطی می‌کند.
وقتی یک کارمند آشکارا قوانین نگاشته شده‌ی شرکت را نقض می‌کند، زمان آن رسیده است که قیدش را بزنید و او را اخراج کنید.

۲. کارمندی که غیرقابل اطمینان است.
منظور از این مورد کارمندی است که مهلت‌ّهای زمانی تعیین شده را در نظر نمی‌گیرد و به اعتماد مدیرش خدشه وارد می‌کند.

۳. کارمندی که یاغی‌گری می‌کند.
اگر یک کارمند آشکارا با بسیج کردن دیگر کارمندان، اقدام به تخریب و تضعیف مدیر ارشدش کند، قطعا زمینه‌ی اخراجش را فراهم کرده است.

۴. کارمندی که به شدت بی کفایت است.
تعریف “بی‌کفایتی شدید” به نقشی که کارمند ایفا می‌کند، بستگی دارد. از این‌رو خودتان باید در این مورد قضاوت کنید.

چرا باید کارمندان خود را از تغییرات سازمان مطلع کنید
توجه داشته باشید که این تعریف، تک اشتباهات یا خطاهای بدون سوء نیت را شامل نمی‌شود. بلکه منظور مجموعه رفتارهایی است که نشان می‌دهند آن شخص برای کار مورد نظر شما مناسب نیست.

اگر مشکلات عملکردی وجود دارد بهتر از بررسی کنید آیا کارمندتان متوجه این مشکل شده است یا نه و آیا فرد برای بهبود وضعیت پیش آمده تلاش می‌کند یا نه. اگر پاسخ به یک یا هر دو پرسش منفی بود، ممکن است مشکلی پیش روی‌تان باشد.

۵. کارمندی که مکرراً و به شکل مرموزی غایب است.
این مورد به عدم اعتماد به کارمند برمی‌گردد. اگر نمی‌توانید برای حضور در محل کار به آن‌ها اعتماد کنید،‌پس نمی‌توانید برای انجام کارها و وظایف نیز به آن‌ها اعتماد کنید.

۶. کارمندی که متخاصم و ستیزه‌جو است.
منظور کارمندی است که بدون هیچ دلیل مشخصی تلاش می‌کند در تمام مباحثات و مناقشات پیروز میدان باشد. این دسته از کارمندان ممکن است به میزکار همکاران‌شان نزدیک شوند و یک بحث سیاسی راه بیندازند تا سر به سر آن شخص بگذارند.

کارمند بد ۷: کارمندی که کله‌شق است.
کارمندی که کله‌شق است کار کردن را برای رئیس و همکارانش دشوار می‌کند. غالبا، فکر می‌کنند بیشتر از رئیس‌شان می‌فهمند و حالت تدافعی می‌گیرند. در کل، در کارهای تیمی ضعیف عمل می‌کنند.

۸. کارمندی که همیشه نالان است.
کارمندانی که نالان هستند آن‌قدر از همه چیز شکایت می‌کنند که باعث می‌شوند رئیس‌شان از تخصیص وظیفه به آن‌ها حس بدی داشته باشند. حتی اگر این شخص در حرفه‌ی خود بسیار ماهر باشد باز هم ممکن است بهتر باشد قید او را بزنید.


کارمند بد ۹: کارمندی که شایعه‌پراکنی می‌کند.
کارمندانی را که مراقب صحبت کردن‌شان نیستند و شایعه‌پراکنی می‌کنند، نباید تحمل شوند.

۱۰. کارمندی که مسئولیت اشتباهاتش را نمی‌پذیرد.
اگر یک کارمند مرتبا از پذیرش مسئولیت خطاهایش سرباز می‌زند، یا بدتر از آن، دیگران را مقصر می‌داند، باید به خداحافظی با او فکر کنید.

شما به‌عنوان یک مدیر، دوست دارید کارمندان‌تان از اشتباهات‌شان درس بگیرند. اگر چنین اتفاقی نیفتد، این یک نشانه‌ی منفی است.منبع: بازده