دکتر بهروز نقویان: تحول در نظام مالی و بانکی با” کاربرد هوش مصنوعی “دقت و سرعت بیشتری خواهد داشت!

دانانیوز: متخصصان پژوهشکده فناوری پیشرفته و هوش مصنوعی متعلق به پژوهشگاه فرهنگ و هنر پروژه های فراوانی در بانک های کشور اجرا نموده اند و قاددرند تحولی در زمینه در بانکداری و امور مالی اجرا نمایند.
به گزارش دانانیوز،☆ دکتر بهروز نقویان – هوش مصنوعی اطلاعات مهم را از فرم های وام ، قراردادهای مالی، فرم هاو رسیدها به منظور صرفه جویی در ساعات کار کارکنان ، استخراج می کند ، می تواند مدت زمان صرف شده برای خواندن یا ضبط اطلاعات مشتری را به شدت کاهش دهد .
(چت بات) خدماتی است که از الگوریتم ها پشتیبانی می شوند که این کار با مشتری به شکلی شبیه به انسان در تعامل است ، این ابزار هوش مصنوعی از طریق پیام های صوتی و متنی راهنمایی مالی را برای مشتریان بانک ارائه می دهد ، این سرویس شبانه روزی در دسترس است و می تواند معاملات روزانه را انجام دهد ، بنابراین مشتریان می توانند در هر زمان و بدون هزینه بیشتر ، به خدمات دسترسی پیدا کنند.
یک چت بات می تواند به عنوان یک دستگاه پاسخگو عمل کند و در طول روز به طور مداوم در خدمت مشتریان باشد ، می تواند به سؤالات گ مشتریان بانک خصوصی پاسخ دهد و می تواند در صورت لزوم آنها را به وب سایت بانک هدایت کند ، چت بات ها عملیات مستقیم و اساسی مانند افتتاح ، یا بستن حساب ، انتقال وجه و غیره را ارائه می دهند.

برنامه بانکی با ویژگی های مرتبط با هوش مصنوعی یکپارچه شده است تا بتواند خدمات فراوانی را ارائه دهد و همانند ومتناسب با رفتار مشتری، برنامه با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های مشتری، به عنوان مشاوره ارائه می دهد ، بانک ها خدمات تلفیقی آنلاین مدیریت و سایر خدمات را با ادغام ارائه می دهند. کمک به کاربران در برنامه ریزی مالی با استراتژی های هوش مصنوعی بسیار آسان است.

بانکها اهمیت تسریع و افزایش ارتباط با مشتریان را درک می کنند ، برنامه های بانکی می توانند تعامل با مشتری را آسان تر کرده و مشتری های جدیدی را جذب کنند .
فناوری هوش مصنوعی بر اساس اصل جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها کار می کند ، هر سیستم هوش مصنوعی می تواند به خوبی با مجموعه داده های بهتر کار کند ، یک برنامه بانکی متناسب با تلفن همراه با ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند تمام داده های مفید و مفید کاربران را برای بداهه سازی فرایند یادگیری جمع کند. افزایش تجربه کلی کاربر ، پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها ، می توان این تجربه را شخصی سازی کرد.

بسیاری از معاملات صرف نظر از زمان و مکان در سراسر جهان انجام می شود ، فرایندهای خودکار و برنامه های کاربردی دیگر به ادغام هوش مصنوعی در سیستم بانکی و برنامه های بانکی تلفن همراه نسبت داده می شود ، نقش اصلی هوش مصنوعی در حوزه بانکی تلفن همراه بهبود خدمات به مشتری است ،موسسات مالی با استفاده از تشخیص صدا و تجزیه و تحلیل پیش بینی از هوش مصنوعی استفاده می کنند و بانکها از فناوری هوش مصنوعی برای افزایش تجربه مشتری با دادن یک تماس شخصی استفاده می کنند.

پس از جمع آوری داده ها از دستگاه های تلفن همراه کاربر ، برنامه بانکی تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی داده ها را از طریق یادگیری ماشین پردازش می کند تا اطلاعات مربوطه را هدایت کند یا کاربران را به سمت منبع اطلاعات هدایت کند.

هوش مصنوعی می تواند مدیریت ثروت و مدیریت پرتفوی را به طور مؤثر و کارآمد مدیریت کند ، این کار را برای کاربرانی که از مراجعه به بانک ها متنفر هستند ، بانکداری را در نوک انگشتان شما قرار می دهد ، بانکداری تلفن همراه به مدیریت خدمات اساسی بانکی کمک می کند ، بنابراین ، مشتریان می توانند معاملات خودکار و ایمن را بدست آورند. برای هر معامله مشکوک فوراً طبق الگوهای معمول آنها ، اعلان ها را دریافت می کنید.

هوش مصنوعی سیستم مدیریت کارت را ارائه می دهد ، این سیستم نه تنها سیستم مدیریت کارت اعتباری و بدهی را خودکار می کند بلکه آن را ایمن تر می کند ، بلکه به مشتری کمک می کند تا در صورت از دست دادن کارت ، از یک فرآیند احراز هویت طولانی خلاص شود ، بلکه سیستم هوش مصنوعی در وقت و تلاش خود صرفه جویی می کند. مشتریان و خدمات بانکی تلفن همراه را بهبود می بخشد.

دکتر بهروز نقویان، پژوهشگر و متخصص هوشمندسازی و هوش مصنوعی و هوشمندسازی و مدیر پژوهشکده فناوریهای پیشرفته و هوش مصنوعی در پژوهشگاه فرهنگ و هنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالبی که شاید برایتان جالب باشد