دکتر حمید علیزاده:آموزش، اعتماد سازی و جلب مشارکت معلمان و  والدین از جمله مراحل ضروری طرح RTI است
دکتر حمید علیزاده:آموزش، اعتماد سازی و جلب مشارکت معلمان و  والدین از جمله مراحل ضروری طرح RTI است
دانانیوز:طرح باید در  در درجه اول در مدارس عادی اجرا شود و اصلاح  نگرش معلمان  و خانواده ها از ضروریات اجرای کار است

به گزارش دانانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ نشست تخصصی بررسی مسائل نوآموزان و دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری که با حضور دکتر سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی،اعضای شورای معاونین، دکتر علی اکبر ارجمند نیا عضو هیات علمی دانشگاه تهران و حضور ویدئو کنفرانسی دکتر حمید علیزاده عضو هیات علمی علامه و استاد مدعو دانشگاه تورنتو کانادا برگزار شد.

در این نشست دکتر حمید علیزاده عضو هیات علمی علامه طباطبایی و استاد مدعو دانشگاه تورنتو کانادا با تاکید بر اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به طرح RTI می‌تواند کمک زیادی کند اظهار کرد: باید واحدی در سازمان تشکیل شود تا به لحاظ تئوریک و عملی بر اینکار متمرکز شود.

وی افزود:طرح باید در  در درجه اول در مدارس عادی اجرا شود و اصلاح  نگرش معلمان  و خانواده ها از ضروریات اجرای کار است

علیزاده با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی در حوزه مشکلات یادگیری تهیه برنامه درسی  باکیفیت برای خواندن، نوشتن وریاضی است اظهار کرد: تجربه کشورها  نشان داده است  سخت ترین مراحل کار آموزش معلمان و تهیه محتوی استاندارد است

وی گفت: خیلی نباید درگیر آزمون های هوش شد و تهیه و تنظیم ابزارهای ارزیابی مبتنی  بر  شرح رشدی کودک و آزمون های دقیق غربالگری از جمله فعالیت ها در حوزه اختلالات یادگیری است.

وی افزود: تهیه پروتکل های آموزشی برای برنامه های باکیفیت خواندن نوشتن و حساب، اجرای کار  به صورت پایلوت در چند مدرسه، اعتماد سازی معلمان، جلب مشارکت و آموزش والدین و ارزیابی طرح از جمله مراحل اجرایی طرح RTI است.