جهش بازاریابی جهانی در استفاده گسترده از هوش مصنوعی!
جهش بازاریابی جهانی در استفاده گسترده از هوش مصنوعی!
دانانیوز: شبکه های عصبی مصنوعی زیرمجموعه مهم یادگیری ماشین هستند. آنها همان چیزی هستند که دانشمندان کامپیوتر برای کار در کارهای پیچیده مانند پیش بینی ، استراتژی و شناخت روندها استفاده می کنند.

به گزارش دانانیوز به نقل از بورسنا، * دکتر بهروز نقویان– امروزه تجارت رنگ و بوی جدیدی با هوش مصنوعی بخود گرفته ولازم است اشتغال های جدید با علم روز همراه باشند.پژوهشکده فناوری های پیشرفته و هوش مصنوعی آماده همکاری با شرکتهای بازاریابی برای کسب درآمد بیشتر و هزینه کمتر می باشد.
هوش مصنوعی در بازاریابی موضوعی است که هم اکنون بر صنعت مسلط است.
شبکه های عصبی مصنوعی زیرمجموعه مهم یادگیری ماشین هستند. آنها همان چیزی هستند که دانشمندان کامپیوتر برای کار در کارهای پیچیده مانند پیش بینی ، استراتژی و شناخت روندها استفاده می کنند.
همانطور که از نام این شبکه پیداست ، شبکه های عصبی از شبکه های عصبی مغز انسان که وظیفه تصمیم گیری انسان را بر عهده دارند ، الگوبرداری می شوند. مغز اطلاعات را می گیرد و سپس سعی می کند نقاط را به هم متصل کند تا به نتیجه برسد.
شبکه های عصبی در صنایع مختلف استفاده می شوند – در پزشکی ، مهندسی ، دارایی و سایر موارد. آنها همچنین در حال تبدیل مجموعه موجود منابع فناوری بازاریابی هستند و به بازاریابان ابزارهای جدید ، کارآمدتر و پویاترتری برای:
پیش بینی رفتار مصرف کننده
ایجاد و درک بخشهای پیچیده خریدار
اتوماسیون بازاریابی
ایجاد محتوا
پیش بینی فروش
بیشترین کاربرد شبکه های عصبی مصنوعی در زمینه تجزیه و تحلیل پیش بینی است. در این حالت ، شبکه های عصبی می توانند با شناخت روندهای مربوط به کمپین های بازاریابی قبلی ، به بازاریابان کمک کنند تا نتیجه یک کمپین را پیش بینی کنند. در حالی که چندین دهه است که شبکه های عصبی وجود دارند ، اما ظهور اخیر داده های عظیم است که این فناوری را برای بازاریابی بسیار مفید کرده است.
با داشتن یک دریای مجازی از داده ها برای ورود به یک شبکه عصبی ، اکنون می توان به پیش بینی های پیچیده و دقیق دست یافت که می تواند به مدیران بازاریابی ها کمک کند تا تصمیمات هوشمندانه تری درباره اقدامات انجام شده و کانال های اختصاص منابع بیشتر بگیرند.
به همین ترتیب با تقسیم بازار ، پیش بینی فروش و ایجاد و توزیع محتوا ، شبکه های عصبی که با داده های کافی تغذیه می شوند ، می توانند بینش و پیش بینی های دقیق تری را فراهم کنند و به تصمیم گیرندگان بازاریابی کمک کنند تا انتظارات خود را بهتر بسنجند. این فناوری همچنین امکان پویایی تر اتوماسیون را فراهم می کند ، که نه تنها روند کار بازاریابی را متحول می کند بلکه تجربه یکپارچه تری را نیز برای مصرف کننده ایجاد می کند.

*دکتر بهروز نقویان، پژوهشگر و مشاور حوزه های تخصصی هوش مصنوعی و مدیر پژوهشکده فناوریهای پیشرفته و هوش مصنوعی وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و هنر