انقلاب هوش مصنوعی در یادگیری کارکنان سازمان ها
انقلاب هوش مصنوعی در یادگیری کارکنان سازمان ها
دانانیوز: با افزایش شکاف های مهارتی ، ایجاد اختلال در تحقیقات و توسعه شرکت ها توسط فناوری های جدید تقریباً اجتناب ناپذیر شده است. در واقع ، رهبران منابع انسانی معتقدند که هوش مصنوعی در آموزش شرکت ها بر یادگیری و توسعه تأثیر مثبت می گذارد.

به گزارش دانانیوز به نقل از واحد اطلاع رسانی پژوهشکده فناوری های پیشرفته و هوش مصنوعی، دکتر بهروز نقویان– برای طولانی ترین زمان ، آموزش شرکت ها عمدتا حول روش های قدیمی بود که ماهیتی کاملاً کاربردی داشت. اگرچه آنها برای انطباق و آموزش رسمی خوب بودند ، اما در واقع یادگیری را به سطح بالاتری نمی رسانند ودر واقع شرکت ها افت قابل توجهی در میزان یادگیری را تجربه می کردند. با افزایش شکاف های مهارتی ، ایجاد اختلال در تحقیقات و توسعه شرکت ها توسط فناوری های جدید تقریباً اجتناب ناپذیر شده است. در واقع ، رهبران منابع انسانی معتقدند که هوش مصنوعی در آموزش شرکت ها بر یادگیری و توسعه تأثیر مثبت می گذارد.
به خصوص در زمینه منابع انسانی سازمان ، از استخدام و مشارکت کارمندان ، صرف نظر از بخش تجاری ، هوش مصنوعی در پس زمینه برای بهبود بهره وری بی سر و صدا در حال اجرا می باشند.
بخش های آموزش شرکتها، می توانند از شخصی سازی آموزش بیشتر و پیش بینی روند یادگیری بهره مند شوند ، زیرا هوش مصنوعی به طور مداوم داده ها را با سرعت و دقت بیشتری از حد ممکن انسانی تفسیر می کند.
برخی از مشکلات رایج در مدل سنتی آموزش شرکتی که احتمالاً با آن روبرو هستیم:

محتوای کتابخانه محدود: بیشتر ابزارهای آموزش کارکنان به روش سنتی از ماژول های آموزشی با قالب طولانی مانند ارائه پاورپوینت ، سمینارها و سخنرانی های به سبک کلاس استفاده می کنند. و ایجاد یک ساعت چنین محتوای آموزشی حداقل ۴۳ -۱۸۵ ساعت طول می کشد. این تنوع و طراوت مطالب یادگیری شما را محدود می کند.
عدم شخصی سازی: از آنجا که تولید و انتشار محتوا بسیار زمان بر است ، جلسات آموزشی شما معمولاً عمومی بوده و متناسب با نیازهای خاص هر کارمند نیست.
کاربر پسند نیست: بیشتر راه حل های آموزش سنتی برای کارمندان بسیار پیچیده هستند و نمی توانند از آن استفاده کنند. این امر منجر به تجربه کاربر ضعیف و دشواری در یافتن محتوای مربوطه می شود.
اندازه گیری بازده دشوار است: محاسبه آموزش بازگشت سرمایه شامل فرآیند های زمانبر جمع آوری داده و ورود اطلاعات است. و بعد از این همه تلاش ، نتایج اغلب با خطا همراه است.
برای نیروی کار دیجیتال مناسب نیست: آموزش به دلیل تغییر در رفتار کارمندان ، یک اقدام یکبار مصرف نیست بلکه یک روند در حال انجام است.
بنابراین ، تعجب آور نیست که بیش از ۷۰۰ نفر از مشاغل تجاری و منابع انسانی به سیستم های سنتی شرکت نمره نابغه ۸-منفی می دهند. چنین رتبه بندی منفی نشان می دهد که برخی از تغییرات بزرگ مدتهاست که برای ابزارهای آموزش کارکنان به تأخیر افتاده است.
چگونه هوش مصنوعی می تواند یادگیری در محل کار را بهبود بخشد.
یادگیری دیگر مربوط به آموزش نیست ، بلکه یک جریان است و هوش مصنوعی به کارمندان شما این امکان را می دهد تا هر زمان که بخواهند ، به طبیعی ترین روش یاد بگیرند. این امر با تلفیق آموزش کارمندان در گردش کار یا پیگیری رفتارهای کارمندان برای شخصی سازی محتوای آموزش به هر فرد یا تیم حاصل می شود.
بنابراین ، هوش مصنوعی در روش های سنتی برابر با اتوماسیون بیشتر ، شخصی سازی بیشتر و اندازه گیری بیشتر از هر زمان دیگری است.
-در یک نظرسنجی اخیر ، مشخص شد که بالاترین منطقه رشد در آینده تحقیق و توسعه “شخصی سازی” است.
بنابراین ، دیگر نمی توانید رویکرد آموزش “یک اندازه متناسب با همه” را در پیش بگیرید. روند آموزش صنعت آموزش با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، می تواند رفتارهای یادگیرنده را بهتر درک کرده و نیازها را با توصیه و موقعیت یابی محتوا بر اساس رفتار گذشته پیش بینی کند.
بر اساس متغیرهایی مانند نقش شغل، سوابق تحصیلی ، تجارب قبلی یادگیری و سبک های یادگیری ، هر کارمند نوع خاصی از یادگیری را دریافت می کند.
به همین ترتیب ، موتورهای هوشمندانه محتوا وجود دارد که ابتدا مطالب را از چندین وب و منابع داخلی جمع می کنند. سپس ، با تقلید از سیستم عامل های محتوا این ماژول های آموزشی می توانند بر اساس تنظیمات ، سابقه ، علایق و مهارت های آنها ، متناسب شوند و به کارمندان داده شوند.
اما جایی که هوش مصنوعی واقعاً جادو می کند ، پردازش زبان طبیعی است ، که به سیستم های سیستم آموزشی کمک می کند زبان انسان را درک کنند. رباتها با درگیر کردن با کارمندان خود در گفتگوی طبیعی ، یادگیری الکترونیکی را کمتر رباتیک و متناسب با فرد نشان می دهند.
یک سیستم آموزش نیروی انسانی مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند بازخورد ، منابع و برنامه های بهبود متناسب با نیازهای فردی هر کارمند را به اشتراک بگذارد.
تئوری منحنی فراموشی بیان می کند که در پایان یادگیرندگان ۹۰٪ آنچه را به آنها آموخته اند ، فراموش می کنند. در عرض یک هفته و این ابزارهای یادگیری خرد ، در نهایت با ارائه آموزشهایی به اندازه لقمه بر اساس تقاضا ، چنین شکافهایی را برطرف می کنند.
اکنون این را تصور کنید ، کارمند شما در تلاش است تا در یک جلسه آموزش از راه دور شرکت کند ، اما به یاد نمی آورد که چگونه از ویژگی کنفرانس ویدیویی ابزار استفاده کند. با استفاده از رهنمودهای سیستم هوشمند، کارمند از طریق برنامه به مرحله به مرحله کمک می کند.سیستم همچنین می تواند موانع یادگیری فعلی کارمند را شناسایی کرده و راهکارهایی هدایت شده ارائه دهد که باعث صرفه جویی در وقت دیگری می شود که صرف جستجوی اطلاعات مربوطه می شود. سیستم هوشمندمی تواند در سیستم آموزشی شما ادغام شود، بنابراین می توانید نحوه تعامل کاربران را با راهنمایی های درون برنامه ای پیگیری کنید. از آنجا که هوش مصنوعی ، یادگیری مطالب را مختصر ، شخصی و مرتبط می کند ، در بهبود نرخ تکمیل نیز نقش زیادی دارد. بدون آن ، نرخ تکمیل ۱۰-۱۵٪ همان چیزی است که حتی بهترین دوره های آنلاین گسترده باز نیز توانسته اند به آن برسند.
ساخت محتوا در مقیاس: ایجاد محتوای آموزشی در مقیاس به ویژه برای مشاغل چابکی که با پویایی روبرو هستند بسیار مهم است
الزامات. ابزارهای هوشمندی مانند با منابع مختلف ادغام می شوند تا بهترین محتوای درون برنامه را ارائه دهند تا کاربران شما مجبور به جستجوی آن نشوند. همچنین می تواند ایجاد محتوا را در قالب های مختلف (پاورپوینت ، فیلم ، پی دی اف و غیره) و اندازه های مختلف انجام دهد.
اما موج بزرگ بعدی توزیع محتوا شامل استفاده از یادگیری ماشین برای تهیه خودکار محتوا از منابع داخلی و خارجی است. به این ترتیب ، هوش مصنوعی به شما کمک می کند تقاضای روزافزون سازمان خود را برای محتوای تازه و جذاب برآورده کنید. از آنجا که ماندگاری مهارت ها کمتر از گذشته است ، جلسات آموزشی جدید باید بیشتر انجام شود. در اینجا ، تعویض کننده های بازی ابزارهای راهنمایی مجازی با پشتیبانی AI هستند که می توانند کارهای خسته کننده یا تکراری مانند تولید محتوا و تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی را به طور خودکار انجام دهند. این زمان بخش آموزش کارکنان برای سرمایه گذاری در کارهای خلاقانه و استراتژیک – مانند جلسات آموزش حضوری – آزاد می کند.