بکارگیری هوش مصنوعی در آینده پژوهی وساختن آینده!
بکارگیری هوش مصنوعی در آینده پژوهی وساختن آینده!
دانانیوز: در زمان شیوع ویروس کرونا ، آینده پژوهان می توانند بهبود و توان جامعه را تسریع کنند. هنگامی که از هوش مصنوعی هدفمند استفاده می شود ، هوش پیشرفته می تواند نوآوری های بنیادی را نیز بوجود آورد.

به گزارش دانانیوز( گروه فناوریهای پیشرفته و هوش مصنوعی)، دکتر بهروز نقویان – دوران کرونا هم پس هر حادثه ایی پایان خواهد یافت ،هرچند ضعف مدیریت کلان در کشور باعث خسارت بیش از حد به کشورمان شد که اگر به اخطارها وراه حل ها متخصصان هوش مصنوعی به موقع توجه می شد شاهد بسیاری عواقب کنونی جامعه نبودیم .از سال ۱۳۹۶ بسیاری از طرح های متخصصان هوش مصنوعی که در غالب پژوهشکده فناوری پیشرفته و هوش مصنوعی بصورت مکتوب توسط مدیران اجرایی نادیده گرفته شد و الا شاهد عدم کنترل بیماری و اثرات جانبی گرانی و بیکاری نبودیم که در نامه های متعدد به مسئولان ارشد کشور موارد کوتاهی عمدی و سهوی به عنوان شکایت ارسال گردیده که در حال پیگیری مسببان موضوع می باشیم.امیدواریم از این به بعد شاهد کوتاهی و ضعف مدیریت مسئولان در دوران پسا کرونا نباشیم .
در زمان شیوع ویروس کرونا ، آینده پژوهان می توانند بهبود و توان جامعه را تسریع کنند. هنگامی که از هوش مصنوعی هدفمند استفاده می شود ، هوش پیشرفته می تواند نوآوری های بنیادی را نیز بوجود آورد.
یکی از زمینه هایی که هوش مصنوعی می تواند تأثیر شگرفی بگذارد ،مدل سازی سناریوهای آینده بر اساس هزاران داده جدید ناشی از اختلال همه گیر است. فراتر از اتوماسیون ، افزودن (Futureist AI )به عنوان یک مشاور استراتژیک مجازی می تواند به مدیران کمک کند تا از این اقتصاد نوین که ۳۶ ماه آینده شکل می گیرد استفاده کنند. در دورانی که هیچ راه حل تجربه شده، تخصص یا بهترین روش ها وجود ندارد ، شاید این لحظه درخشش هوش مصنوعی باشد.
تقریباً یک شبه ، سازمان ها مجبور شدند بیش از حد بر اولویت های مهم تمرکز کنند و تحول دیجیتالی خود را از میراث ، مدل های آنالوگ اول به سیستم های بومی دیجیتالی ، گردش کار و فرایندها تسریع کنند. با این حال ، بسیاری از سازمان ها کاملاً آماده چنین واکنشی مختل کننده و سریع نبوده اند ، و این امر موجب شده است تا ذینفعان تمرکز خود را نسبت به مسائل فوری و سوزاندن فرصت ها از دست داده و تصمیمات غلطی بگیرند.
در میان سرمایه گذاری های ابر و امنیت سایبری ، پذیرش هوش مصنوعی به اشکال مختلف نیز بسیار چشمگیر است. پیش بینی می شود که بحران کرونا با تبدیل شدن به یک ضرورت مدیران کشوری ، اتوماسیون کشوری را بیش از پیش تسریع می کند. سرمایه گذاری در برنامه های مجهز به هوش مصنوعی می تواند کشوررا در مسیری پیشرفته تر به سمت اثبات اختلال در آینده و رقابت کلی در آینده قرار دهد.
هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و اتوماسیون تحول پیگیری سریع برای مقیاس گذاری مناطق حیاتی تقاضا و ظرفیت در جایی که بشر نمی تواند انجام دهد ، می باشد. این موارد عبارتند از: خودکار کردن گردش کار عملیاتی تکراری ؛ درگیر کردن افزایش حجم مشتریان در کانالهای خدمات دیجیتال ؛ سازماندهی و تفسیر داده ها برای بهبود تصمیم گیری انسان در زمینه های مهم تجاری ؛ و درک الگوهای رفتاری در حال تکامل برای بهینه سازی استانداردهای جدید در تعامل مشتری و تجارت می باشد.حتی اگر ظرفیت های محاسبات کوانتومی طی ده سال امکان پذیر باشد ، کشور یک مرکز برتری برای شروع درک ، آزمایش و شرکت در مجامع مفید مرتبط با کوانتوم تشکیل دهند.و ازهم اکنون مهارت های لازم را ایجاد کرده و با تکامل محاسبات کوانتومی ، نقشه راه های تکراری را تهیه شود. این به کشور کمک می کند ،از طریق تجربه ، تخصص و مشارکت های استراتژیک پیشرفت کند و از آنچه در مرحله بعدی است پیش بروند.
همین مسئله در مورد هوش مصنوعی نیز وجود دارد ، به ویژه در دوره ای اختلال COVID-19 ایجاد نموده است.
اهمیت قابلیت های هوش مصنوعی امروز برای تمرکز بیش از حد روی چنین وظایفی وجود دارد. ما امروز فناوری فوق محاسباتی باورنکردنی در دسترس داریم که از تمام ظرفیت آن در شرکت استفاده نمی کنیم. ما باید نقش های استراتژیک هوش مصنوعی را افزایش دهیم تا ناشناخته های بسیاری را که با آنها روبرو هستیم ، مرور کنیم.
مانند محاسبات کوانتومی ، کشوراز راهبرد ایجاد مرکز برتری یا “دفتر نوآوری” پیرامون هوش مصنوعی برای توصیه به مدیران ارشد کشوربرای بقا و رشد در این اقتصاد نوین سود می خواهند برد.
بسیاری از پیاده سازی های هوش مصنوعی امروزی که تیتر اصلی فناوری های امروزی هستند ، برای بهینه سازی کارهای خاص در برنامه های خاص طراحی شده اند. به عنوان مثال ، در اقتصادو صنعت ، هوش مصنوعی به مشاغل کمک می کند تا الگوها و اولویت های تعامل را برای ارائه پیام های مرتبط تر ، در زمان مناسب ، در دستگاه مناسب و در زمینه مناسب ، شناسایی کنند. اما ، بیایید فرض کنیم که بیشتر داده های ما قبل از همه گیری منسوخ شده است. جهانی را به تصویر کشید که دیگر وجود ندارد. چه کسی یا چه کسی در حال جمع آوری داده های زمان واقعی است تا علاوه بر بازاریابی موثرتر ، بلکه درک کند که جهان چگونه در حال تغییر است و به کجا می رود؟
بدون داده نمی توانید زمان حال را درک کنید یا آینده را پیش بینی کنید. در عین حال ، اگر نمی توانید با مردم آن ارتباط برقرار گردد ، نمی توانیم یک کشور را به طور موثر راهنمایی کنیم. حتی با مجموعه داده های بعد از COVID-19 ، داده ها نمی توانند برای شما فکر کنند.
برای پیمایش در “اوقات نامطمئن” ، مسئولان کشورنیاز به دسترسی به نیروی مغزی فوق العاده ، اعم از انسانی و دیجیتال دارند. داده ها سوخت نوآوری هستند. اما همدلی منبع ارتباط است. همدلی ترکیبی ، داده محور می تواند تحول را تسریع کند.