در نخستین روز جشنواره تئاتر فجر چه نمایش‌هایی می‌بینیم؟
در نخستین روز جشنواره تئاتر فجر چه نمایش‌هایی می‌بینیم؟

دانانیوز: جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر با آغاز به کار بخش صحنه‌ای، از فردا، یکشنبه اول بهمن ماه، فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.

 به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، برگزاری مراسم افتتاحیه در جشنواره تئاتر فجر یک اتفاق همیشگی نیست و این جشنواره، در سال‌های دورتر، معمولا با اجرای نمایش‌های روز اول آغاز می‌شد و مراسم افتتاحیه هم در حد برنامه‌ای کوتاه در فضای باز مجموعه تئاتر شهر و با خوانش پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود.

با این حال در سال‌های اخیر، بنا به سلیقه برگزارکنندگان، گاهی بخش افتتاحیه هم برای جشنواره در نظر گرفته شده و بر همین اساس فردا همزمان با اجرای نمایش‌های بخش صحنه‌ای و خیابانی، مراسم افتتاحیه نیز در تماشاخانه ایرانشهر و در قالب برنامه‌ای با مدت زمان بیش از ۲ ساعت، برگزار می‌شود.

در نخستین روز این دوره از جشنواره، تالار وحدت، مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه ایران‌شهر، مرکز تئاتر مولوی، تالار حافظ، تالار سنگلج، تالار هنر و تالار محراب، پذیرای اجرای آثار شرکت‌کننده در این رویداد هنری هستند.

تالار وحدت، فردا میزبان نمایش «ایل خون» به کارگردانی آژمان بیژنی‌نسب است که از فسا در جشنواره شرکت دارد و با مدت زمان ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر نیز شاهد اجرای نمایش «رؤیای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهان‌پا از مشهد است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ و با مدت‌زمان ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

تالار چهارسو اما میزبان نمایش «ترمز اضطراری» است که با کارگردانی بهار فاضلی‌راد، به عنوان نمایشی دیگر از مشهد روی صحنه می‌رود. این نمایش در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰:۳۰  اجرا می‌شود.

تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ میزبان نمایش «غلط» به کارگردانی سعید زمانی است که به عنوان اثری دانشجویی به این دوره از جشنواره راه پیدا کرده است. این نمایش از پردیس دانشگاه هنر است که در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ و با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه اجرا می‌شود.

تالار سایه نیز پذیرای اجرای نمایش «ببر» به کارگردانی راشد کریمی از کردستان است که به عنوان دیگر نمایش بخش دانشجویی، از دانشگاه هنر و معماری در جشنواره حضور دارد. این نمایش در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ روی صحنه می‌رود و مدت‌زمان آن ۶۰ دقیقه است.

تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در اولین روز جشنواره میزبان برنامه افتتاحیه است و تالار استاد سمندریان این تماشاخانه میزبان نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» به کارگردانی فضل‌الله عمرانی از تهران است که با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه و در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ روی صحنه می‌رود.

مرکز تئاتر مولوی نیز در اولین روز جشنواره شاهد اجرای نمایش «اوبرمنش» به کارگردانی افشین حسنی‌کیا است که از دانشگاه هنر تهران و به عنوان دیگر نمایش بخش دانشجویی اجرا دارد. این نمایش که مدت زمان آن ۶۵ دقیقه است، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ در سالن اصلی تئاتر مولوی اجرا می‌شود.

سالن کوچک تئاتر مولوی هم در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷ پذیرای نمایش «در جنگ احساسات ممنوع» به کارگردانی نوشین قاسمی می‌شود که از دانشگاه سوره در اولین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

تالار حافظ، میزبانی جشنواره چهل و دوم را با نمایش «مکر مکرم» به کارگردانی علی خورشیدی از دانشگاه سوره آغاز می‌کند که به عنوان دیگر اثر مسابقه تئاتر دانشجویی در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

تالار سنگلج نیز در اولین روز جشنواره تئاتر فجر پذیرای نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» به کارگردانی محمد حاج‌محمدی است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ و با مدت زمان ۱۰۵ دقیقه، از دانشگاه سوره به صحنه می‌رود.