سفر استانی وزیر ارشاد به لرستان با چهار رویکرد فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای
سفر استانی وزیر ارشاد به لرستان با چهار رویکرد فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای

دانانیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: گسترش هویت دینی و انقلابی در میان آحاد مردم یکی از مهمترین دستاورد‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است و تجلیل از خانواده شهدا، نمادسازی همان هویت بزرگی است که انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است.

به گزارش دانانیوز به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد امروز پنجشنبه با حضور در همایش فعالان قرآنی استان لرستان که در مجتمع فرهنگی و هنری امید شهرستان کوهدشت برگزار شد، با تجلیل از پدر شهیدان عجمیان و بدریان از شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم و همچنین خادمان قرآنی این استان گفت: گسترش هویت دینی و انقلابی در میان آحاد مردم یکی از مهمترین دستاورد‌های فرهنگی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و تجلیل از خانواده شهدا، نمادسازی همان هویت بزرگی است که انقلاب اسلامی به ارمغان آورده و همه افتخارات ایران برآمده از تاریخ باشکوه و هویت ساز خود است.

وی با بیان اینکه در طول ۴۵ سالی که نهضت اسلامی مردم ایران به پیروزی رسیده، جمهوری اسلامی موفقیت‌های بزرگی به دست آورده است ، افزود: انقلاب اسلامی همواره توانسته است با مشارکت، پشتیبانی و همراهی آحاد مردم ایران همه مشکلات و بحران‌ها را پشت سر بگذارد و باید گفت اگر پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه بزرگ قلمداد کنیم ادامه ، بقا و سربلندی آن معجزه بزرگ تری محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ گفت: پیوند ناگسستنی میان امام و امت اجازه توفیق و کامیابی را به دشمنان مردم نداده است و ادامه مسیر باشکوه نهضت اسلامی مردم ایران با تداوم این پیوند ممکن خواهد بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت آیت‌الله رئیسی بنای خود را در برطرف کردن دغدغه‌ها، مشکلات و جبران عقب ماندگی‌ها گذاشته است، عقب ماندگی‌هایی که بر اثر برخی غفلت‌ها، امروز جامعه ایرانی را با معظلاتی روبرو کرده است.

وی همچنین در خصوص شهرستان کوهدشت گفت: کوهدشت قطب خوشنویسی کشور است و این شهرستان نمونه به فعلیت رساندن جوانان به توسعه فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخشی از زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان باید ایجاد شود و وجود مجتمع‌های فرهنگی در این مناطق ضروری است و امیدواریم در این سفر اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

اسماعیلی همچنین بر حل مشکلات ۵۰ موسسات قرآنی فعال کوهدشت نیز تاکید کرد

جدیدترین سفر استانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان لرستان با چهار رویکرد فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای صورت گرفته است و سفر به شهرستان‌های کوهدشت، خرم‌آباد و بروجرد در برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

همچنین شرکت در همایش فعالان قرآنی، بازدید از طرحهای فرهنگی، شرکت در جلسه شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان و شرکت در ویژه برنامه ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان خواهد بود.