برگزاری رویداد علمی_آموزشی «صیگما» در دانشگاه امیرکبیر/آخرین مهلت ثبت‌نام
برگزاری رویداد علمی_آموزشی «صیگما» در دانشگاه امیرکبیر/آخرین مهلت ثبت‌نام

دانانیوز: رویداد علمی _ آموزشی صیگما با هدف توسعه مهارت‌های مذکور برای دانشجویان رشته‌های مهندسی از سراسر کشور به میزبانی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، رویداد صیگما برای اولین بار با هدف ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت «ص»، یکپارچگی «ی» و گردهمایی «گ» برای رشد مهارت‌های کار گروهی، رهبری، خلاقیت و انواع مهارت‌های نرم «م» و همچنین آموزش‌های کاربردی «ا» در قالب کارگاه‌های نرم‌افزاری مهندسی، برای دانشجویان رشته‌های مهندسی، به‌ویژه رشته‌ مهندسی شیمی از سراسر کشور از ۲۶ الی ۳۰ مهرماه به میزبانی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

این رویداد شامل چهار بخش اصلی، کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی، مهارت‌های نرم، کارآفرینی و ارتباط با صنعت و وبینار،‌ سخنرانی و سمینارهای مرتبط با علوم و شاخه‌های جدید در حوزه مهندسی شیمی است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر تلاش دارد در سال‌های آتی، پس از برگزاری موفق اولین دوره از این رویداد، با گسترش و توسعه‌ آن و همچنین ارائه‌ عناوین بیشتر همانند رویداد IAP، میزبان دانشجویان تمامی رشته‌های مهندسی در هر چهار بخش اصلی باشد و امیدوار است دانشجویان پس از شرکت در این رویداد، با آشنایی و یادگیری نرم‌افزارهای به‌روز و پرکاربرد رشته‌های مهندسی، تلفیق آموزش آکادمیک و کاربرد آن در صنعت، تقویت مهارت‌های نرم و روحیه‌ کارآفرینی بتوانند مهارت‌های لازم را در جهت شکوفایی خود کسب کنند.

دستیابی به مهارت استفاده از نرم‌افزارها و زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی به صورت کاربردی، یادگیری و تقویت مهارت‌های نرم از جمله کارگروهی، رهبری، مذاکره، خلاقیت، تفکر پیشران و ایجاد بستری مناسب برای معرفی دانشجویان به صنعت، آشنایی دانشجویان کارشناسی با محیط‌های صنعتی و نحوه عملیاتی شدن دروس دانشگاهی در صنعت، بیان موضوعات نو و در حال توسعه حوزه‌های مختلف در مهندسی شیمی و شکل‌گیری همکاری‌های مناسب توسط دانشجویان شرکت‌کننده در رویداد و اساتید حاضر در آینده از مهم‌ترین اهداف رویداد طرح فوق است.

هر ساله رویدادهای علمی-آموزشی زیادی در دانشگاه‌های برتر سراسر جهان تشکیل شده و در قالب کارگاه‌هایی، مهارت‌های مختلفی آموزش داده می‌شود. به طورخاص مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) هر سال در قالب دوره فعالیت‌های خارج از بازه ترم‌های تحصیلی (IAP)، رویدادی عملی-آموزشی برگزار می‌کند که در آن دانشجویان به یادگیری دوره‌های خاص به صورت فردی یا گروهی تشویق می‌شوند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، هر سال در رویداد IAP بیش از ۶۰۰ عنوان ارائه می‌شود؛ به گونه‌ای که پس از گذشت چندین دوره از اجرای این رویداد، دانشجویان آن را بسیار مفید تلقی کرده و از این رویداد به عنوان سکوی پرتابی جهت یادگیری، توسعه‌ ایده‌های فردی، آموزش، کار تیمی، رهبری و غیره یاد کرده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۶ مهرماه با مراجعه با سایت mohit.online جهت ثبت‌نام اقدام کنند.