اسماعیل رهدار:نیاز اساسی ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) جریان سازی فرهنگی است/کار فرهنگی‌ اگر به جریان سازی منجر نشود، انجام ندادنش بهتر است!
اسماعیل رهدار:نیاز اساسی ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) جریان سازی فرهنگی است/کار فرهنگی‌ اگر به جریان سازی منجر نشود، انجام ندادنش بهتر است!

دانانیوز: شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به عنوان پایلوت اول کتابت قرآن دانش آموزی در نظر گرفته شده است و بعد از آن انتظار گسترش این رویداد را در استان های مختلف کشور داریم تا زمینه‌های معنوی و باورهای دینی و قرآنی در بین دانش‌آموزان بیش از پیش تقویت گردد.

به گزارش گروه همایش و رویداد دانانیوز به نقل از ستاد مردمی کتابت نور، دکتر اسماعیل رهدار ، رئیس ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس الشموس در یک نشست خبری درباره رویداد دانش آموز کاتب قرآن کریم گفت : رهبر معظم انقلاب ، فردای کشور را متعلق به نسل جوان و نوجوان ، و آنان را  صاحبان و سازندگان آینده کشور می دانند و باتوجه به فرمایش ایشان مبنی براینکه عامّه‌ مردم باید با قرآن اُنس بگیرند ، برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان جهت آشنایی بهتر و بیشتر با قرآن ، سرلوحه فعالیت های قرآنی ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس قرار گرفت .

دکتر رهدار ، این رویداد را بستری مفید برای توجه بیشتر نوجوانان کشور به قرآن و مفاهیم آن دانست و ادامه داد: نیاز اساسی ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) جریان سازی فرهنگی است. کار فرهنگی‌ اگر به جریان سازی منجر نشود، چه بسا انجام ندادنش بهترباشد. جریان‌سازی یعنی یک موضوع در حافظه مردم و در گسترۀ مردم، تداوم بخشیده شود. وقتی این‌چنین بر روی یک موضوع کار شود، ایجاد موج می‌کند و در جامعه نهادینه می‌شود و در بین مردم جا می‌افتد و به همین جهت باید برای حصول به مقصود در این فعالیت ها ، بر روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کرد و از طریق آموزش مستمر و به روز و جذاب ، آنها را با معارف فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام آشنا نمود.

رئیس ستاد کتابت نور در ادامه بیان کرد: شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به عنوان پایلوت اول کتابت قرآن دانش آموزی در نظر گرفته شده است و بعد از آن انتظار گسترش این رویداد را در استان های مختلف کشور داریم تا زمینه‌های معنوی و باورهای دینی و قرآنی در بین دانش‌آموزان بیش از پیش تقویت گردد.

رییس ستاد کتابت نور افزود : در این رویداد ، هر دانش آموز ، ۳ خط از قرآن کریم را که در صفحات مشخص تنظیم و آماده سازی شده است ، با یک شیوه نامه مشخص در یک صفحه کتابت خواهند کرد و بعد از این برنامه ، روزانه یک صفحه از قرآن کریم را جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تلاوت خواهند نمود تا ۶۰۲۴ ختم قرآن کریم نیز در این برنامه با هدف انس بیشتر دانش آموزان با قرآن صورت پذیرد.

شایان ذکر است بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام با عنوان دانش آموز کاتب قرآن کریم در دوم بهمن ماه سالجاری ، ساعت ۹ صبح در مصلی امام خمینی (ره) و مدارس شهرستان ساوجبلاغ با حضور ۶۰۲۴ دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار خواهد شد.