رییس بنیاد مستضعفان: دانش‌بنیان‌ها در چارچوب اهداف بنیاد مستضعفان حمایت می‌شوند
رییس بنیاد مستضعفان: دانش‌بنیان‌ها در چارچوب اهداف بنیاد مستضعفان حمایت می‌شوند

دانانیوز: رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تاکید کرد: استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در داخل و خارج کشور به مجموعه اهداف سازمانی این بنیاد کمک کنند، حمایت می‌شوند.

به گزارش گروه همایش و رویداد دانانیوز به نقل از بنیاد مستضعفان، “حسین دهقان” در همایش مدیران و کارشناسان تحقیق و توسعه هلدینگ‌ها و شرکت‌های بنیاد مستضعفان، از بی توجهی برخی مدیران عالی کشور به بحث نوآوری انتقاد کرد و افزود: هیچ سازمان یا موسسه اقتصادی بدون نوآوری، آینده‌ای نخواهد داشت و بحث فناوری باید در درون صنعت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت ترسیم جایگاه هر صنعت در بازار آزاد، گفت: اگر جایگاه خود را در بازار هر محصول پیدا نکنیم، فقط منابع را تلف کرده‌ایم و همه تجهیز سازمان باید با توجه به این اصل برنامه‌ریزی شود.

رییس بنیاد مستضعفان، پیش‌بینی کنندگان آینده فناوری در هر صنعت را پیشران‌های آن صنعت خواند و تصریح کرد: همه پیشتازان صنایع مختلف، نوآوران آن صنعت هستند. در چند دهه گذشته سهم دانش در محصول نسبت به سهم مواد اولیه رشد بسیار قابل توجهی یافته است و همه ابعاد صنعت در حال هوشمند شدن است و اگر هوشمند شدن را نپذیریم به تبع عقب افتادگی را پذیرفته‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت حضور بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در پرداختن به فناوری‌های نو، گفت: باید بنیاد مستضعفان ظرفیت‌های نوآورانه خارج از خود را بشناسد و با آنها شراکت کند تا هم بنگاه‌های کوچک رشد کنند و هم صنایع بنیاد به‌روز و پیشرو شوند. ما باید قابلیت‌های سازمانی خود را برای پذیرش تحولات صنعتی آینده بالا ببریم.

دهقان با تاکید بر اینکه این بنیاد بنا ندارد با بخش خصوصی رقابت کند، ادامه‌داد: در هر صنعتی که دیگران می‌توانند فعالیت کنند بنیاد مبنای رقابت ندارد، بلکه به دنبال ایجاد برند برای رقابت در بازارهای جهانی است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به چنین آرمان بزرگی باید همه ظرفیت بنگاه‌های کوچک‌تر را به کار بگیریم تا ثروت در سطح ملی خلق کنیم نه در سطح خرد و سازمانی.

بیشتر بخوانید

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت بحث تحقیق و توسعه در شرکت‌ها، گفت: توسعه سازمانی مقدم بر توسعه محصول و کالا است و تا زمانی که مدیران بزرگ فکر نکنند، رقابت در سطح جهانی ممکن نیست. اگر مدیری بتواند افراد مناسب را در جای مناسب بگذارد و ایده‌های نخبگان را عملیاتی کند آنگاه می‌توان گفت مهمترین توسعه یعنی توسعه سازمانی رخ داده است.

وی، عقب ماندگی را ناشی از رضایت به وضعیت موجود دانست و افزود: اگر پیشتازی به‌طور روزانه مورد توجه قرار نگیرد، به‌طور قطع عقب افتادگی در رقابت به وجود خواهد آمد. بر این اساس باید در استفاده از فناوری‌ها پیشتاز باشیم اما به شرطی که این موضوع به گران کردن سرمایه‌گذاری منجر نشود.

دهقان خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت هوشمندانه، به صورت یک کل واحد و مجهز به هوش مصنوعی اداره شود.

رییس بنیاد مستضعفان در پایان تاکید کرد که این بنیاد از مجموعه استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در داخل و خارج کشور به مجموعه اهداف سازمانی بنیاد مستضعفان کمک کنند، حمایت خواهد کرد.