مدیرکل روابط عمومی هما: موفقیت آینده روابط عمومی سازمان‌ها در گرو مدیریت و بهره گیری هوشمندانه از‘اقتصاد توجه’ مخاطبان است!
مدیرکل روابط عمومی هما: موفقیت آینده روابط عمومی سازمان‌ها در گرو مدیریت و بهره گیری هوشمندانه از‘اقتصاد توجه’ مخاطبان است!

دانانیوز: روابط عمومی مسئولیت خطیر طراحی و مدیریت تجربه‌ای را بر عهده دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم به خلق ارزش برای سازمان منجر می‌شود. تعامل هوشمندانه با مخاطب در نقاط تماس مختلف، فرصتی برای جذب همکاری‌های ارزشمند و تقویت وفاداری ایجاد می‌کند.

به گزارش دانانیوز به نقل از اقتصاد ملی آنلاین، مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما”، با تاکید بر اهمیت فزاینده “اقتصاد توجه” در دنیای امروز، نقش روابط عمومی را به عنوان سکاندار اصلی ارزش‌آفرینی برای سازمان‌ها تبیین و اظهار کرد: امروز روابط عمومی ها با رقابت شدید برای جلب نظر مخاطبان مواجه هستند، توجه مخاطب گویی گرانبهاترین دارایی است. سازمان‌هایی که بتوانند با بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباطی، این توجه را به سوی خود جلب و حفظ کنند، در مسیر موفقیت گام برمی‌دارند.

زهرا بختیاری، روابط عمومی نوین را فراتر از نقش سنتی روایت‌گری برند دانست و افزود: روابط عمومی مسئولیت خطیر طراحی و مدیریت تجربه‌ای را بر عهده دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم به خلق ارزش برای سازمان منجر می‌شود. تعامل هوشمندانه با مخاطب در نقاط تماس مختلف، فرصتی برای جذب همکاری‌های ارزشمند و تقویت وفاداری ایجاد می‌کند.

وی، تولید محتوای جذاب و متناسب با علایق مخاطبان را کلید موفقیت در اقتصاد توجه دانست و تصریح کرد: از محتواهای چندرسانه‌ای خلاقانه گرفته تا برنامه‌های تعاملی و رویدادها، هر تعامل با مخاطب باید با هدف جلب توجه و ایجاد ارزش متقابل طراحی شود.

مدیرکل روابط عمومی ایران ایر، بر ضرورت رویکرد داده‌محور در فعالیت‌های روابط عمومی تاکید کرد و گفت: شناخت دقیق رفتار، علایق و نیازهای مخاطبان، امکان ارائه پیام‌های هدفمند و موثر را فراهم می‌سازد. با تحلیل داده‌ها می‌توان به درک عمیق‌تری از نحوه جلب و حفظ توجه مخاطب دست یافت.

وی، ظرفیت‌های روابط عمومی در خلق ارزش مکمل برای سازمان‌ها را تشریح کرد و افزود: طراحی برنامه‌هایی نظیر پادکست‌های اختصاصی، مسابقات تعاملی آنلاین و محتوای جذاب در شبکه‌های اجتماعی، نه تنها به جلب توجه مخاطبان کمک می‌کند، بلکه اعتبار و ارزش اقتصادی سازمان را نیز ارتقا می‌بخشد.

بختیاری خاطرنشان کرد: موفقیت آینده سازمان‌ها در گرو مدیریت هوشمندانه ‘توجه’ مخاطبان است و روابط عمومی با ایفای نقش فعال و خلاقانه، می‌تواند سازمان‌ها را در این مسیر راهبری کند.