بررسی موضوعات کرونا و فضای مجازی در همایش آموزش علوم پزشکی
بررسی موضوعات کرونا و فضای مجازی در همایش آموزش علوم پزشکی
دانانیوز: «حرفه‌ای گری در فضای مجازی»، «بازی سازی و مالتی مدیا در آموزش پزشکی» و «برگزاری کلاس وارونه مجازی در روز‌های کرونایی» در بیست و دومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی بررسی می‌شوند.

به گزارش دانانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ بیست و دومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و سومین جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه آموزشی به صورت کاملا مجازی در روز‌های ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

این همایش با همکاری صاحبنظران و متخصصان داخلی و خارجی با محور «تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی: ماموریت گرایی و تمایز رسالت آکادمیک در دانشگاه‌های علوم پزشکی» برگزار خواهد شد.

این همایش بستر مناسبی برای استادان، دانشجویان و کارشناسان و دست اندرکاران امر آموزش برای آشنایی با تازه‌های علم آموزش پزشکی و تبادل اطلاعات و تجربیات برای ارتقای کیفی آموزش علوم پزشکی فراهم خواهد کرد.

بر اساس فهرست صبحانه‌های کاری بیست و دومین همایش آموزش علوم پزشکی که در این دوره به دلیل همه گیری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، موضوعات اصلی به فضای مجازی و آموزش پزشکی اختصاص دارد.

از موضوعات صبحانه‌های کاری بیست و دومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی می‌توان به «چالش‌های ارزیابی در محیط بالینی»، «ایمنی بیمار و آموزش دانشجویان علوم پزشکی»، «چگونه پروپوزال تحقیق کیفی در آموزش بنویسیم؟»، «ارزیابی توسط همتایان با ارایه بازخورد فرصتی برای یادگیری و ارتقای توانمندی» اشاره کرد.

«توانمندسازی دانشجویان برای ارایه خدمات پزشکی خانواده»، «حرفه‌ای گری در فضای مجازی»، «بازی سازی و مالتی مدیا در آموزش پزشکی»، «گروه بالینت (Balint Group) و کاربرد آن در آموزش پزشکی»، «برگزاری کلاس وارونه مجازی در روز‌های کرونایی»، «آموزش مبتنی بر معنویت در آموزش پزشکی» از دیگر موضوعات این صبحانه‌های کاری است.

همچنین «اجرای برنامه درسی: آیا بهترین برنامه درسی همواره موفق است؟»، «روش‌های غیر رسمی در توانمند سازی آموزشی اعضای هیات علمی»، «جایگاه بین المللی سازی آموزش در نظام‌های رتبه بندی» و «نگرش فلسفی و مرجعیت علمی» از جمله موضوعات صبحانه‌های کاری بیست و دومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی است.