رییس جهاد دانشگاهی: وضعیت دانشجویی ما اصلاً خوب نیست و در فرهنگ دانشگاهی خلأ جدی داریم!
رییس جهاد دانشگاهی: وضعیت دانشجویی ما اصلاً خوب نیست و در فرهنگ دانشگاهی خلأ جدی داریم!

دانانیوز: رییس جهاد دانشگاهی با بیان این‌که یکی از موضوعات مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، فرهنگ دانشگاهی است؛ گفت: وضعیت دانشجویی ما اصلاً خوب نیست و در فرهنگ دانشگاهی خلأ جدی داریم. بنابراین ضروری است که در مورد فرهنگ دانشجویی تامل داشته باشیم و بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم فرهنگ دانشگاهی را ارتقاء دهیم.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی امروز در نشست معاونین فرهنگی جهادهای دانشگاهی استان تهران با اشاره به توقعات از جهاد دانشگاهی، گفت: بخش‌های مختلف از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدارهای مختلف تاکید می‌کنند که توقع ما از جهاد دانشگاهی این است که کار اساسی و علمی انجام دهد و هر کاری که جهاد دانشگاهی انجام می‌دهد، باید دانش‌بنیان باشد. همچنین باید همت کنیم و کارهای اساسی زمین مانده در کشور را انجام دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان این‌که یکی از موضوعات مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، فرهنگ دانشگاهی است؛ گفت: فرهنگ دانشگاهی در دانشگاه‌های خارج از کشور، به شکل دیگری است و ارتباط بین استاد و دانشجو کاملاً متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت دانشجویی ما اصلاً خوب نیست و در فرهنگ دانشگاهی خلأ جدی داریم. بنابراین ضروری است که در مورد فرهنگ دانشجویی تامل داشته باشیم و بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم فرهنگ دانشگاهی را ارتقاء دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به اینکه یکی از مسائلی که مطرح می‌شود، این است که جهاد دانشگاهی باید مستقل باشد؛ خاطر نشان کرد: ۲۵ درصد بودجه ما دولتی است و بقیه آن را باید با درآمدسازی کسب کنیم. این نگاه و رویکرد در موضوعات فرهنگی هم وارد شده است. آیا ما باید در همه زمینه‌ها درآمدزا باشیم، در مورد موضوعات فرهنگی هم باید درآمدزا باشیم؟

مسلمی نایینی تصریح کرد: کمبود بودجه وجود دارد، ولی در مورد موضوعات فرهنگی و تبلیغاتی باید فکر دیگری کرد؛ علمی کردن فعالیت‌ها را باید جدی گرفت.