وزیر علوم: از نزدیک با مشکلات دانشگاه های غیرانتفاعی  آشنا هستم  و تمام تلاش خود را جهت رفع این مشکلات خواهم داشت
وزیر علوم: از نزدیک با مشکلات دانشگاه های غیرانتفاعی  آشنا هستم  و تمام تلاش خود را جهت رفع این مشکلات خواهم داشت

دانانیوز: این نشست که باحضور دکتر متاجی دبیرکل پرتلاش اتحادیه و اعضای شورای مرکزی بود، اعضای محترم طی سخنان صریح و مبسوطی مشکلات مربوط به رسمیت شناختن اساسنامه ثبت شده دانشگاه ها-موضوع کبر سن و سایر شرایط استخدامی در انتخاب رئیس دانشگاه- موضوع لزوم جذب سه عضو هیات علمی برای اخذ مجوز رشته و چالشهای مربوطه- ارتقا و نظارت مستقل دفتر غیر دولتی بر کلیه امورات غیرانتفاعیها و جلوگیری از چند مدیریتی در این زیر نظام و پیگیری عدم اختصاص یارانه غذا به دانشجویان موسسات غیردولتی با وزیر علوم و معاون اموزشی وزارتخانه مطرح نمودند.

به گزارش دانانیوز از واحد اطلاع رسانی اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی ایران، نشست صمیمانه اعضای شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی با جناب آقای دکتر زلفی گل، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاون محترم آموزشی و مدیر کل دفتر غیردولتی و معاون ایشان همراه بود،دکتر کمال متاجی دبیرکل محترم و سایر اعضا ضمن بیان خدمات و دستاوردهای برجسته این دانشگاه ها به بیان مشکلات و چالشهای مربوط پرداختند.
۱. مشکلات مربوط به به رسمیت شناختن اساسنامه ثبت شده دانشگاه ها
۲. موضوع کبر سن و سایر شرایط استخدامی در انتخاب رئیس دانشگاه
۳. موضوع لزوم جذب سه عضو هیات علمی برای اخذ مجوز رشته و چالشهای مربوط
۴. ارتقا و نظارت مستقل دفتر غیر دولتی بر کلیه امورات غیرانتفاعیها و جلوگیری از چند مدیریتی در این زیر نظام
۵. پیگیری عدم اختصاص یارانه غذا به دانشجویان
و…
جناب دکتر زلفی گل هم ضمن تشکر از سالها خدمات این مجموعه به آموزش عالی کشور، با نظر مثبت دستوراتی در خصوص رفع مشکلات و دغدغه های مطرح شده ارائه نمودند. ایشان با روی گشاده بیان داشتند که در جریان مسایل دانشگاه های غیرانتفاعی از نزدیک می باشند و تلاش خود را جهت رفع مشکلات خواهند نمود.
۲۸ تیرماه ۱۴۰۲