مصطفی مهرآیین: قطع ارتباط با واقعیت، مهم‌ترین صفت ایدئولوژی است!/ هدفِ بچه‌های امروز زندگی کردن است
مصطفی مهرآیین: قطع ارتباط با واقعیت، مهم‌ترین صفت ایدئولوژی است!/ هدفِ بچه‌های امروز زندگی کردن است

دانانیوز: من این نسل را نسل عشق و اهل دوستی می‌دانم، آن‌ها را اهل اخلاق و صداقت می‌دانم، معتقدم اهل صلح هستند. این نسل نسلی است که فهم عمیقی از انسان دارد، این نسل جهان را برای آشتی می‌خواهد، درک درست‌تری از زندگی دارد، به‌معنای دیگر قبل از این‌که فلسفه بخواند خودش فیلسوف است.

به گزارش دانانیوز، یک جامعه شناس به خبرآنلاین گفت: «دلیل عدم فهم برخی از نسل جدید گرفتار بودن در ایدئولوژی است.»

مصطفی مهرآیین بیان کرد: «مهم‌ترین صفت ایدئولوژی هم این است که ارتباط‌ خودش را با واقعیت قطع می‌کند. فرد به‌جای این‌که ایدئولوژی را با توجه به واقعیت‌ها تغییر بدهد و تغییر را امر قابل ستایشی بداند، می‌خواهد جهان را در درون ایدئولوژی خودش متوقف کند. این‌جاست که تناقض ایجاد می‌شود و به‌جای پذیرش واقعیت به آن توهین می‌شود، یا می‌خواهند آن را له کنند. همین حرف‌هایی که درباره نسل معترض امروز زده می‌شود که می‌گویند این‌ها اهل مشروب خوردن و گل کشیدن هستند، این موارد که نباید مبنای قضاوت باشد و بیشتر شبیه سخیف کردن ماجرا است؛ وگرنه اگر این نسل را می‌فهمیدید و با آن‌ها همراهی می‌کردید، می‌دانستید این نسل بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور هستند که می‌توانند کشور را وارد جهش بزرگ اقتصادی، سیاسی، فکری و حتی به معنای واقعی تمدنی کنند، ولی متاسفانه به چنین روزی گرفتار شدیم.»

او ادامه داد: « این نسل، نسل ادبیات، فلسفه و اندیشه است، امروز مترجمانی داریم که متولد دهه هفتاد هستند و کتاب‌های فلسفی ترجمه می‌کنند، بخش زیادی از مترجمان متولدین نیمه دوم دهه شصت هستند. هدفِ بچه‌های امروز زندگی کردن است. من این نسل را نسل عشق و اهل دوستی می‌دانم، آن‌ها را اهل اخلاق و صداقت می‌دانم، معتقدم اهل صلح هستند. این نسل نسلی است که فهم عمیقی از انسان دارد، این نسل جهان را برای آشتی می‌خواهد، درک درست‌تری از زندگی دارد، به‌معنای دیگر قبل از این‌که فلسفه بخواند خودش فیلسوف است.»