با اقدامات جدید متا؛ارسال دایرکت به نوجوانان در اینستاگرام و فیس بوک سخت تر می‌شود!
با اقدامات جدید متا؛ارسال دایرکت به نوجوانان در اینستاگرام و فیس بوک سخت تر می‌شود!

دانانیوز: متا پلتفرمز اقدامات امنیتی بیشتری برای محافظت از کاربران نوجوان در برابر پیام های مستقیم (دایرکت مسج) ناخواسته در اینستاگرام و فیس بوک انجام می دهد.

به گزارش دانانیوز به نقل ازمهر، رویترز نوشت: این اقدام در حالی انجام می شود که پس از فشار رگولاتورهای سراسر جهان برای حفاظت از کودکان در برابر محتوای مخرب در اپلیکیشن های این شرکت، متا اعلام کرد محتوای نامناسب بیشتری را برای نوجوانان نشان نمی دهد.

متا اعلام کرد نوجوانان از این پس از افرادی که آنها را فالو نمی کنند یا با آنها در اینستاگرام ارتباطی ندارند، دایرکت مسج دریافت نخواهند کرد. همچنین کاربران نوجوان برای تغییر برخی تنظیمات اپلیکیشن به تاییدیه والدین نیاز دارند.

در سرویس مسنجر متا نیز حساب های کاربری افراد زیر ۱۶ و در برخی کشورها زیر ۱۸ سال فقط پیام از افرادی قبول می شود که در فیس بوک دوستان کاربر هستند یا شماره تماس آنها با کاربران متصل است.

همچنین متا اعلام کرد افراد بزرگسال بالای ۱۹ سال نمی توانند به نوجوانانی که آنها را فالو می کنند نیز پیام دهند.

سختگیری های رگولاتوری پس از شهادت کارمند سابق متاپلتفرمز در مقابل مجلس سنای آمریکا بیشتر شده است. این کارمند افشاگر شرکت را متهم کرد از آزارها و دیگر آسیب های پیش روی نوجوانان آگاه بوده اما اقدامی در این زمینه انجام نداده است.