“مهدک” استارتاپی برای “مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی” ضرورت اجتماعی و ایده ای ناب از ربابه شیخ الاسلام
“مهدک” استارتاپی برای “مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی” ضرورت اجتماعی و ایده ای ناب از ربابه شیخ الاسلام

دانانیوز: کودکی که امروز در دامن شما پرورش پیدا می ­کند باید فردا بتواند انسانی خوب، مدیری لایق ، هنرمندی برجسته و یا استادکاری ماهر شود. اگر آرزو داریم کشورمان در آینده توسط انسان­ های شریف و لایق اداره شود از اکنون باید در محیطی دوستانه به تمام جنبه ­های پرورشی کودک خود توجه کنیم.

به گزارش گروه کسب و کارهای اجتماعی دانانیوز، نام “مهدک” گرچه وجود یک مهد کوچک را در فضای مجازی به ذهن می آورد ولی ابتدای حروف “مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی” نیز هست. ما مهدک را برای والدینی تدارک دیده‌ایم که در نظر دارند صاحب فرزندی شوند و یا منتظر بدنیا آمدن او هستند و یا اکنون این موجود نازنین را در آغوش دارند. شما مادر یا پدر هر دو باید اهمیت تغذیه جسمی و روانی او را در این دوران بسیار حساس بدانید و در دانستن و بکار بردن توصیه ها مشارکت داشته باشید. شما مسئول مستقیم رشد و تکامل مناسب فرزند خود هستید و دانش شما از چگونگی رشد مغز در این دوران شما را به این باور می‌رساند که خلاقیت کودک شما، توانمندی ذهنی و جسمی او و آینده او در رفتارهای شما و نوع نگاهتان به زندگی او شکل می‌گیرد. 

دانش امروز نشان داده است که توانایی ­های بالقوه مغز نوزاد بسیار بیشتر از آنست که تصور می ­کنیم. به فعل درآوردن این توانمندی­ ها با شناخت نیازهای این دوران و خصوصاً تغذیه با شیر و مهر مادر آغاز می ­شود. مهارت­ های اجتماعی، چگونگی واکنش به رویدادها، کنترل احساسات، توانمندی برای حل مشکلات پیچیده، اعتماد بنفس، خیرخواهی و تمامی صفاتی که می ­تواند موجب بالندگی زندگی فردی شود، در این دوران طلایی شکل می­ گیرد. در این دوران است که دانش و مهارت مادر و دیگر مراقبین کودک می ­تواند با مراقبت­ های همه ­جانبه او را فردی توانمند و خلاق کند، ارزش ­های انسانی و هدف ­های متعالی در این دوران حساس، بنا گذاشته می ­شود. پایه­ های خصلت­ های خوب بزرگسالی در این سال ها ساخته می شود.

تامین این نیازها گاهی بسیار ساده است.

اگر مادر دانش خود را در زمینه رشد و تکامل، تغذیه، نکات تربیتی ، بازی هایی که انجام آن ساده است، افزایش دهد و از منابع علمی قابل قبول و تایید شده استفاده کند می­تواند نقش خود را به­ طور موثری در این سال­ های حساس ایفا کند. کودکی که امروز در دامن شما پرورش پیدا می ­کند باید فردا بتواند انسانی خوب، مدیری لایق ، هنرمندی برجسته و یا استادکاری ماهر شود. اگر آرزو داریم کشورمان در آینده توسط انسان­ های شریف و لایق اداره شود از اکنون باید در محیطی دوستانه به تمام جنبه ­های پرورشی کودک خود توجه کنیم.

مؤسسان

ربابه شیخ الاسلام، موسس،و رئیس هیئت مدیره “مهدک”
زیبا کاوه‌ئی، مدیر محتوا و عضو هیئت مدیره”مهدک”
امیرمحمد نصرالهی، مدیر فنی و عضو هیئت مدیره”مهدک”
زنده یاد روشنک وامقی، مدیر علمی و عضو هیئت مدیره ( سابق )”مهدک”

دانلود اپ مهدک

مهدک ( مراقبت‌های همه جانبهدوران کودکی ) برای یاری و همراهی با شما در این مسیر توانسته است با بهره از دانش به­ روز کارشناسان خبره در وجوه مختلف رشد و بالندگی کودک، اپلیکیشنی را تهیه کند تا مراقبین، والدین و خصوصاً مادران با نصب آن بر روی گوشی های همراه خود بتوانند اطلاعات مهم و مورد نیاز را در فرآیند دشوار و در عین حال شیرین فرزند­پروری به صورت روزانه و با توجه به سن کودک دریافت کنند.