رئیس قوه قضائیه: خانه‌داری یک شغل مهم، آینده‌ساز و جامعه‌ساز است/ اسلام به ظرفیت بشر عنایت دارد
رئیس قوه قضائیه: خانه‌داری یک شغل مهم، آینده‌ساز و جامعه‌ساز است/ اسلام به ظرفیت بشر عنایت دارد

دانانیوز: رئیس قوه قضاییه گفت: قطعا یک زن می‌تواند کار و تحصیل داشته باشد و باید در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی و اداری، نقش‌آفرینی کند، اما این قبیل موارد نباید سبب شود که ارزش والای خانه‌داری و مادری برای زنان کم‌ارزش جلوه کند.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در دیدار با جمعی از بانوان شاغل در حوزه ریاست دستگاه قضا و همسران زن کارکنان با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان، گفت: حادثه مسیر گلزار شهدای کرمان به دست اشقیاء و جنایتکاران رقم خورد.

رئیس دستگاه قضا ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه تروریستی گفت: دعا می‌کنیم که شفای عاجل و کامل، شامل حال مصدومان و مجروحان این حادثه شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) در استجابت دعاها نزد پروردگار متعال، نقش بسزایی دارد. حضرت صدیقه طاهره (س) همچون پدر و همسر والامقام خود، مصداق یک انسان کامل بودند. همه ائمه اطهار علیهم السلام از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) تا حضرت بقیه‌الله (عج)، از سلاله پاک حضرت فاطمه زهرا (س) هستند و همواره از آن بانو به عنوان یک مادر و یک زن کامل استمداد می‌طلبند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، با اشاره به نگاه اسلام به نقش متعالی زنان در جامعه‌سازی گفت: نگاه اسلام به صِرف زن یا مرد نیست بلکه اسلام به ظرفیت بشر عنایت دارد و در بسیاری موارد، خداوند مسیری را پیش روی زن قرار می‌دهد که او نسبت به مرد راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند به کمال و سعادت برسد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش خانه‌داری و مادری زنان و اهمیت و ابعاد این امر خطیر گفت: متاسفانه چنین القاء می‌کنند که به‌واسطه مشکلات اقتصادی، نباید ازدواج کرد و یا صاحب اولاد شد؛ حال آنکه صراحت قرآن کریم آن است که به واسطه فقر و تنگدستی، از ازدواج نهراسید.

وی تصریح کرد: برخی متاسفانه خانه‌داری را یک نقص تلقی می‌کنند حال آنکه خانه‌داری یک شغل مهم و آینده‌ساز و جامعه‌ساز است؛ قطعا یک زن می‌تواند کار و تحصیل داشته باشد و باید در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی و اداری، نقش‌آفرینی کند، اما این قبیل موارد نباید سبب شود که ارزش والای خانه‌داری و مادری برای زنان کم‌ارزش جلوه کند.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه‌قضائیه، رئیس دستگاه قضا با اشاره به نقش انسان‌ساز زنان و مادران گفت: هیچ‌کس به اندازه مادران در تربیت فرزندان و به تبع آن، ساخته شدن انسان‌هایی که مسیر سعادت را طی می‌کنند و برای جامعه مفیدند، نقش‌آفرین نیست.

محسنی اژه‌ای با اشاره به نقشی که زنان و مادران در جلوگیری از لغزیدن همسران و فرزندان‌شان ایفا می‌کنند گفت: شیطان و شیطان‌صفتان به انحاء مختلف در مسائل مالی و غیرمالی برای افراد وسوسه و دام پهن می‌کنند و در بسیاری از مواقع و موارد، این زنان هستند که همسران خود را از فرو غلتیدن در مسیر انحراف و تخلف و جرم باز می‌دارند. امروز دشمنان اسلام و نظام اسلامی ما با اختصاص بودجه و استخدام نیرو و برنامه‌ریزی، تمرکز خود را معطوف بر آن کردند که نسل جوان ما را نسبت به ارزش‌ها و باورها بی‌تفاوت و شبهه‌دار کنند؛ لذا باید در این زمینه بسیار مراقبت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من همواره تاکید دارم که در مراسم تجلیل روز زن، صرفاً از زنان شاغل در مجموعه قدردانی به عمل نیاید بلکه از تمامی زنان کارکنان تقدیر شود چرا که در برخی مواقع، رنجی که زنان به سبب شغل همسرشان تحمل می‌کنند، از رنج خود فرد شاغل بیشتر است.