مهدی فکور و میترا امین‌لو؛ امضای توافق‌نامه بهره‌برداری از دارایی‌های فکری دانشگاه تهران
مهدی فکور و میترا امین‌لو؛ امضای توافق‌نامه بهره‌برداری از دارایی‌های فکری دانشگاه تهران

دانانیوز: دانشگاه تهران و کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف ترویج فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه فناوری و حفاظت و گسترش از دارایی‌های فکری این دانشگاه توافق نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایرنا، توافق‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حضور مهدی فکور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و میترا امین‌لو مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری این معاونت امضا شد.

توسعه دارایی‌های نامشهود و مدیریت دارایی‌های فکری دانشگاه تهران، توسعه فرآیندهای زیرساختی مدیریت دارایی‌های فکری در دانشگاه‌، توسعه، ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش، توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری، توسعه اسناد راهبردی، آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های مدیریت دارایی‌های فکری در سطح دانشگاه، حمایت مشترک از حفاظت دارایی‌های فکری در مراجع ملی و بین‌المللی از محورهای این توافق نامه است.

از دیگر محورهای این توافق نامه، ارزش گذاری فناوری و توسعه ابزارهای بهره‌برداری از دارایی‌های فکری، شکل‌گیری و توسعه اکوسیستم توسعه دارایی‌های فکری به ویژه تسهیل‌گری نشست‌ها و رویدادهای تخصصی برنامه‌ریزی و شبکه‌سازی با تأکید بر مأموریت‌های دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های کانون در راستای جریان‌سازی و برنامه‌ریزی توسعه فناوری در موضوعات مورد تفاهم است.

عناوین قابل حمایت از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه تهران که بر اساس این توافق‌نامه قابلیت اجرا دارند شامل حمایت از نگارش درفت اختراع داخلی برای فناوران معرفی شده از دانشگاه، برگزاری برنامه‌های ترویج و فرهنگ‌سازی مدیریت دارایی‌های فکری برای دانشجویان، اساتید و فناوران، ثبت تقاضانامه PCT، حمایت از ثبت USPTO و سایر کشورها، تدوین اسناد راهبردی و فرم‌ها و فرآیندهای مربوطه و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه دانشگاه تهران می‌شود.

به گزارش دانشگاه تهران،‌ احسان چیت‌ساز مدیرکل سیاست‌گذاری فناوری و نوآوری و مجید بحرینی مسئول مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران در نشست امضای این توافق‌نامه، ابراز امیدواری کردند که با اجرای آن فصل جدیدی در حوزه تحقق مأموریت‌های مرکز مالکیت فکری این دانشگاه برداشته شود.

مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران که دارای ماموریت‌هایی نظیر حفاظت از دارایی‌های فکری دانشگاه، مدیریت IP و تجاری‌سازی، ارتقای دانش و آگاهی مالکیت فکری، پشتیبانی پژوهشی، توسعه نوآوری، شبکه‌سازی نوآوری و توسعه سیاست و حمایت از تجاری‌سازی فناوری است، به عنوان نماینده دانشگاه تهران در اجرای این توافق‌نامه ایفای نقش می‌کند.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه تهران و نانجینگ چین امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه تهران و نانجینگ چین امضا شد

تهران-ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه تهران و نانجینگ چین با محور فعالیت‌های تحقیقاتی…

دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد اروند تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردند

دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد اروند تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردند

آبادان – ایرنا – تفاهمنامه همکاری مشترک با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه تهران و سازمان…

دیوان محاسبات و دانشگاه تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند

دیوان محاسبات و دانشگاه تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تهران- ایرنا- دیوان محاسبات کشور و دانشگاه تهران در زمینه «حسابرسی»، «قوانین و مقررات»، «پژوهش…