ناصرالدین اسلامی فرد:عمان ششمین مقصد صادرات محصولات ایرانی است/نازنین داراب‌زاده: مشورت‌های بخش خصوصی را به دیده منت می‌پذیریم!
ناصرالدین اسلامی فرد:عمان ششمین مقصد صادرات محصولات ایرانی است/نازنین داراب‌زاده: مشورت‌های بخش خصوصی را به دیده منت می‌پذیریم!

دانانیوز: عمان پلی میان شبه جزیره عربستان، آسیای شرقی ، هند و خلیج فارس به شمار می آید و به دلیل روابط مطلوب سیاسی ، اقتصادی و اشتراکات مذهبی و فرهنگی بین دو کشور که سابقه تاریخی عمیقی دارد ، تجار ایرانی می توانند از فرصت طلایی عمان برای صادرات به این کشور و کشورهای آفریقایی و عربی استفاده کنند.

به گزارش گروه بین الملل دانانیوز، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در دیدار با مدیر کل صنایع غذا و داروی وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: ارزش وارداتی کشور عمان در سالهای اخیر بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است که بر اساس آمار سازمان تجارت جهانی WTO ،  در شش ماه ابتدایی امسال ، ایران رتبه دهم صادرات به عمان را در میان کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است .

دکتر ناصرالدین اسلامی فرد گفت : واردات ایران به عمان در سال جاری بیش از یک میلیارد دلار بوده است که رشد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و پس از عراق، امارات، ترکیه، پاکستان و افغانستان ، عمان ششمین مقصد صادرات محصولات ایرانی است.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: عمان پلی میان شبه جزیره عربستان، آسیای شرقی ، هند و خلیج فارس به شمار می آید و به دلیل روابط مطلوب سیاسی ، اقتصادی و اشتراکات مذهبی و فرهنگی بین دو کشور که سابقه تاریخی عمیقی دارد ، تجار ایرانی می توانند از فرصت طلایی عمان برای صادرات به این کشور و کشورهای آفریقایی و عربی استفاده کنند.

مدیرکل دفتر صنایع غذا و داروی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار گفت : راهی جز بین‌المللی و صادرات‌محور شدن، نداریم.

دکتر  نازنین داراب‌زاده، صادرات را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امروز این دفتر دانست و تأکید کرد: مشورت‌های بخش خصوصی را به دیده منت می‌پذیریم چون بخش خصوصی چابک‌تر و به‌روزتر است.پس باید از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم.

این مقام مسئول  تصریح کرد: واقفم که در شرایط امروز تجارت و تولید ، کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است. بنابراین تولیدکنندگان و تجاری که امروز فعال هستند، بسیار هنرمندند.