پنج سهمیه جهانی ربوکاپ در انتظار رقابت ۱۵۰ تیم دانش‌آموزی!
پنج سهمیه جهانی ربوکاپ در انتظار رقابت ۱۵۰ تیم دانش‌آموزی!

دانانیوز: مسؤول لیگ‌های دانش‌آموزی با بیان اینکه در این لیگ‌ها ۱۵۰ تیم دانش آموز در ۱۵ رشته با یکدیگر رقابت خواهند داشت، گفت: ایران برای اعزام دانش آموزان به مسابقات جهانی ۵ سهمیه دارد.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، فرامرز دائمی، مسؤول لیگ‌های دانش‌آموزی هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع ۱۵ لیگ دانش آموزی در این لیگ‌ها برگزار می‌شود.

وی دمو را از بخش‌های این لیگ نام برد و گفت: ربات‌های دمو ربات‌های کاربردی هستند و بخش دیگر ما لیگ ربات‌های فوتبالیست است که ربات‌های فوتبالیست با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دائمی با اشاره به لیگ ربات‌های امدادگر خاطر نشان کرد: در این لیگ ۷ رشته داریم که در حال برگزاری مسابقات آنها هستیم.

مسؤول لیگ‌های دانش‌آموزی با اشاره به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده، گفت: در لیگ ربات‌های فوتبالیست ۴۰ تیم، در لیگ ربات‌های دمو و کاربردی ۳۸ تیم و مجموع ۷ رشته لیگ امداد، ۸۵ تیم حضور دارند.

به گفته وی، در لیگ شبیه‌ساز ربات‌ها، تیم‌های حاضر بر نرم‌نویسی متمرکز هستند و تیم‌ها رباتی را نمی‌سازند.

دائمی با بیان اینکه در لیگ کو_اسپیس یا لیگ امداد فضای مشترک ۱۸ تیم حضور دارند، یادآور شد: در مجموع ۶۰۰ دانش آموز در قالب ۱۵۰ تیم دانش آموزی را میزبانی می‌کنیم. این دانش آموزان از تمامی مقاطع تحصیلی از دبستان تا دبیرستان و دوره دوم هستند.

وی با تاکید بر اینکه رقابت‌های بخش دانش آموزی در دو بخش سکندری و پرایمری برگزار می‌شود، در این باره توضیح داد: منظور از پرایمری دانش آموزان کمتر از ۱۴ سال که در دوره هفتم و هشتم به پایین در حال تحصیل هستند و رده سنی سکندری نیز شامل دانش آموزان دوره دوم می‌شود و رقابت‌ها به این صورت است که افراد گروه سنی پرایمری و سکندری در رده سنی خود به رقابت می پردازند تا همسان سازی میان تیم ها حفظ شود.

مسؤول لیگ‌های دانش آموزی خاطر نشان کرد: هدف برگزاری این رقابت‌ها گسترش دانش رباتیک است و ربات‌های ساخت آنها به سمت کاربردی شدن در صنعت هدایت شوند، علاوه بر آن ما در این رقابت به دنبال اعزام تیم‌های منتخب و برتر به مسابقات جهانی هستیم.

به گفته وی، ایران برای اعزام دانش آموزان به مسابقات جهانی ۵ سهمیه دارد.