سوم تیرماه، آغاز مرحله دوم ثبت درخواست مهمان و انتقالی دانشجویان علوم‌پزشکی/  زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری اعلام شد
سوم تیرماه، آغاز مرحله دوم ثبت درخواست مهمان و انتقالی دانشجویان علوم‌پزشکی/  زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری اعلام شد

دانانیوز: حدود ۷هزار داوطلب که در آزمون دستیاری تخصصی شرکت کرده اند، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.
/با اتمام مرحله نخست فرایند انتقال و مهمانی دانشجویان علوم‌پزشکی، دومین مرحله از این فرایند فردا آغاز می‌شود.

به گزارش دانانیوز، بنابر اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داوطلبانی که در پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، از ۲ هفته آینده می‌توانند انتخاب رشته کنند.

نتایج اولیه به همراه کارنامه علمی پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی، صبح چهارشنبه، ۳۱ خرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی، روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در ۲۵ رشته تخصصی برگزار شد. حدود ۱۳ هزار نفر، متقاضی شرکت در این دوره از آزمون دستیاری تخصصی بودند و از این تعداد، حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در جلسه آزمون حضور داشتند.

حدود ۷هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

داوطلبان می‌توانند ۱۰۰ رشته‌محل در تمامی رشته‌های تخصصی انتخاب کنند. داوطلبانی که طرح خود را به پایان نرسانده‌اند، فقط مجاز به انتخاب رشته‌محل در رشته‌های تخصصی «بی‌هوشی» و «طب اورژانس» هستند. به عبارت دیگر تمام داوطلبان به جز افرادی که طرح خود را به پایان نرسانده‌اند، می‌توانند در تمام رشته‌های تخصصی، رشته‌محل انتخاب کنند.

=============
۳ تیر، آغاز مرحله دوم ثبت درخواست مهمان و انتقالی دانشجویان علوم‌پزشکی
با اتمام مرحله نخست فرایند انتقال و مهمانی دانشجویان علوم‌پزشکی برای نیم‌سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، دومین مرحله از این فرایند یعنی «بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبدأ و رفع نقص توسط دانشجویان» از روز شنبه، ۳ تیر آغاز می‌شود و تا نیمه تیر ادامه دارد.

نخستین مرحله از این فرایند یعنی «ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبدأ و بارگذاری مدارک لازم» از ۴ اردیبهشت آغاز شد و در پایان فصل بهار به اتمام رسید. دانشجویان تا روز چهارشنبه ۳۱ خرداد فرصت داشتند درخواست خود را ثبت‌کنند.

سومین مرحله از فرایند انتقال و مهمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی یعنی مرحله «رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبدأ» از ۱۷ تیر آغاز می‌شود و در ۳۱ تیر به پایان می‌رسد.

«بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو» که چهارمین مرحله از فرایند انتقال و مهمانی دانشجویان است، طی یک بازه زمانی ۱۶ روزه یعنی از روز اول تا ۱۶ مرداد از سوی دانشگاه مقصد به دانشجویان اعلام می‌شود.

آخرین مرحله، یعنی «اعلام نتایج نهایی توسط دانشگاه مقصد» و «تایید نهایی و ثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدأ و ارسال به دانشگاه مقصد» از سوی دانشگاه مقصد از ۱۷ تا ۳۱ مرداد به دانشجویان اعلام می‌شود. منبع: خبرنگاران جوان