هشتمین شماره “ماهنامه پارسی بان” با مدیریت مسعود حسینی و تلاشهای احمد سعید حقیقی و نوریه نورزاده منتشر شد
هشتمین شماره “ماهنامه پارسی بان” با مدیریت مسعود حسینی و تلاشهای احمد سعید حقیقی و نوریه نورزاده منتشر شد

دانانیوز: پارسی‌بان علاوه بر ماه‌نامه‌ی پارسی‌بان در مدت فعالیت خود توانسته برنامه‌های گاه‌شمار روزانه، معرفی آثار عبدالرحمان جامی، آشنایی با تاریخ فلسفه، زبان نیاکان، کارگاه آموزش داستان‌نویسی، نگاهی به سیر داستان‌نویسی در افغانستان، یادِ یار مهربان و پیام‌ و مطالب مناسبتی نیز نشر می‌کند.

به گزارش گروه مقالات و آثار دانانیوز، ماهنامه “پارسی‌بان” در نخستین روزهای سال ۱۴۰۲ با تلاش جمعی از نویسندگان، فرهنگیان و روزنامه‌نگاران افغانستان با ساختاری که حلقه‌ی وصل نویسندگان و سرایش‌گران حوزه‌ی زبان پارسی است، راه‌اندازی شد، این ماه‌نامه در گستره‌ی ادبیات و فرهنگ به گونه‌ی برخط در صفحات اجتماعی نشرات دارد.

ماه‌نامه‌ی پارسی‌بان که حاوی مقالات پژوهشی، تحلیلی، نقد ادبی، ادبیات جهان، طنز، نقد کتاب، گفت‌وگو، شعر و دیگر ژانرهای ادبی است به گونه‌ی برخط از طریق صفحات اجتماعی و سایت پارسی‌بان نشر می‌شود، این مجله در نخستین گاه نوروز ۱۴۰۳ هشتمین شماره‌ی خود را با طرح پشتی و شعر «بادنوروز درآمیخت خراسان‌ها را» که حاوی ۶ مقاله‌ی پژوهشی، گفت‌وگو، داستان، طنز و معرفی آفرینش‌گران پارسی است، نشر شده‌است.

پارسی‌بان علاوه بر ماه‌نامه‌ی پارسی‌بان در مدت فعالیت خود توانسته برنامه‌های گاه‌شمار روزانه، معرفی آثار عبدالرحمان جامی، آشنایی با تاریخ فلسفه، زبان نیاکان، کارگاه آموزش داستان‌نویسی، نگاهی به سیر داستان‌نویسی در افغانستان، یادِ یار مهربان و پیام‌ و مطالب مناسبتی نیز نشر می‌کند.

این مجله با مدیریت سید مسعود حسینی، سردبیری احمد سعید حقیقی، معاون سردبیری نوریه نورزاده و مدیر اجرایی عصمت‌الله احراری نشرات دارد و از ویژه‌گی‌های برازنده‌ی این نشریه حضور بیش از هفتادتن از نویسندگان و سرایش‌گران پارسی‌بان از حوزه‌های جغرافیایی پارسی‌زبان جهان است.

www.parsibaan.com

www.facebook.com/parsibaan

www.instagram.com/parsi.baan

https://t.me/parsibaan1