سید سعید هاشمی: “سرمایه گذاری سبز” منعکس‌کننده آگاهی جدید سرمایه‌گذاران نسبت به اهداف اجتماعی، محیط زیست، اخلاق و مسائل مالی است
سید سعید هاشمی: “سرمایه گذاری سبز” منعکس‌کننده آگاهی جدید سرمایه‌گذاران نسبت به اهداف اجتماعی، محیط زیست، اخلاق و مسائل مالی است

دانانیوز: از منظر اقتصاددانان یکی از پیشرانه‌‌‌های اصلی موثر بر رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری است و در چارچوب توسعه پایدار، سرمایه‌گذاری سبز به‌‌‌ مثابه‌‌ پلی است که اقتصاد را به رشد پایدار می‌‌‌رساند.

به گزارش گروه همایش و رویداد دانانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ،دکتر سید سعید هاشمی رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز، گفت:سرمایه گذاری های سبز تحت عنوان سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی منعکس‌کننده آگاهی های جدید سرمایه‌گذاران نسبت به اهداف اجتماعی، محیط زیست، اخلاق و مسائل مالی است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این سمپوزیوم ملی، افزود : آنچه در دوره اول و دوم مورد توجه جدی ما بوده، شناسایی و رتبه بندی عوامل سرمایه گذاری سبز در زیست بوم گردشگری ایران است و در تلاشیم دوره سوم این سمپوزیوم  این موارد را به مخاطبان و فعالان صنعت گردشگری ایران معرفی کنیم.
رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه در دنیای امروز، تغییرات اقلیمی به چالشی مهم و بزرگ تبدیل شده و در محافل پژوهشی و تخصصی، گفتمان‌‌‌‌‌‌های علمی بسیاری حول محور اثرات تغییرات اقلیمی بر آینده‌‌ جهان مطرح شده است، گفت: وجوه اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر زندگی بشر و گردشگری بسیار متنوع است و از نظر اقتصادی این تغییرات بر آینده‌‌ سازمان‌ها، صنایع و در سطح کلان، دولت‌‌‌ها تاثیر می‌‌‌گذارند.
هاشمی افزود: اما سوال کلیدی، این است که آیا می‌‌‌توان تهدیدهای تغییرات اقلیمی را به فرصتی برای تحول و رشد اقتصادی پایدار گردشگری تبدیل کرد؟ یا به‌‌‌عبارت دیگر، آیا با پایه‌‌‌ریزی و اجرای اصول و رویکردهای سبز می توان گردشگری پایدار، نوآور و سازگار با تغییرات اقلیمی را در کشور نهادینه سازی کنیم.
وی در خصوص اینکه از منظر اقتصاددانان یکی از پیشرانه‌‌‌های اصلی موثر بر رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری است و در چارچوب توسعه پایدار، سرمایه‌گذاری سبز به‌‌‌ مثابه‌‌ پلی است که اقتصاد را به رشد پایدار می‌‌‌رساند، گفت : بی شک گردشگری در آینده نظام سرمایه گذاری های سبز در کشورمان نقشی پر رنگ خواهد داشت و ما نیز در برنامه ریزی دوره پیش رو ، سعی می کنیم با حضور اقتصادانان، سرمایه‌گذاری های سبز را به عنوان عامل ایجاد بازارهای جدید برای محصولات خدمات پایدار گردشگری بررسی کنیم.
رئیس سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز در پایان از فعالیت شتابدهنده فاخربوم دانشگاه علم و فرهنگ در برگزاری این سمپوزیوم و کلیه اساتید، صاحب نظران و شرکت کنندگان در دوره اول و دوم، قدردانی کرد و گفت : سومین دوره سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز به عنوان دوره پایانی این رویداد اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود و اطلاعات تکمیلی در این خصوص اعلام می شود.