پروفسور حدادنیا: مشاغلی که در آنها نیاز شدید به احساسات و همچنین خلاقیت و تولید است، توسط هوش مصنوعی جانشین نخواهند شد
پروفسور حدادنیا: مشاغلی که در آنها نیاز شدید به احساسات و همچنین خلاقیت و تولید است، توسط هوش مصنوعی جانشین نخواهند شد

دانانیوز: گروه دیگری که جانشین نمی شوند فعالان اجتماعی و سوشیال ورکر ها هستند که نیاز شدید به احساسات در آنها هست که در جدول سایکولوژیست و سوشیال ورکر قید شده است و مثلا مشاوران قید نشده است.

به گزارش دانانیوز به نقل از واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر، پروفسور حدادنیا از دانشمندان ایرانی و پژوهشگران برجسته هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، در یادداشتی خطاب به دکتر محمدعلی مقیسه رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر، نکات مهم و اموزنده ای را در توضیح جدول مربوط به( ۱۰ شغلی که با هوش مصنوعی از بین نمی روند)…..ارائه داده اند که ضمن سپاس و آرزوی سلامت و توفیقات افزونتر برای این استاد و پژوهشگر صاحب نظر حوزه های هوش مصنوعی در جهان، عین یادداشت ارزشمند ایشان را در ادامه مطلب می اوریم:

امیدوارم خوب باشید
با تعدادی از مشاغل جدول شما موافق و با برخی دیگر موافق نیستم. سالها فعالیت اینجانب در هوش مصنوعی (بیش از بیست و پنج سال) نشان داده که این گروه بندی به نظر بایاس دارد و نویسنده واقع بینانه ننوشته است.
مشاغلی که در آن خلاقیت و تولید دارد کلا توسط هوش مصنوعی جانشین نخواهند شد که در جدول آرتیست و نویسنده از این گروه هستند ولی جای موسیقی و طراح خالی است.
گروه دیگری که جانشین نخواهند شد گروه رهبری و مدیریت است که صرفا در جدول سیاستمداران و آشپز و استارت آپ ها قید شده است و مشاغلی مانند مدیر عامل ها و مدیران که نیاز به تصمیم گیری فعال دارند قید نشده است.

گروه دیگری که جانشین نمی شوند فعالان اجتماعی و سوشیال ورکر ها هستند که نیاز شدید به احساسات در آنها هست که در جدول سایکولوژیست و سوشیال ورکر قید شده است و مثلا مشاوران قید نشده است.
گروه آخری که قطعا حذف نخواهد شد گروه کارهای فیزیکی مانند کارگر، لوله کش و برق کش خواهد بود.

بر این اساس در جدول شما مشاغلی مانند وکیل، پزشک، معلم به شکل فعلی در آینده جایگاهی نخواهد داشت.

سلامت باشید
۲۰۲۳/۳/۸

۱۰ شغلی که توسط هوش مصنوعی جایگزین نمیشوند
این مشاغل عمدتا نیاز به مهارت‌های تفکر تحلیلی، خلاقیت، قدرت حل مسئله، بهبود مهارت یادگیری، هوش هیجانی بالا و… دارند که در آینده اهمیتشون چندین برابر الان میشه. با آمدن تکنولوژی های جدید مثل Chat-GPT یادگیری این مهارت ها میتونه در درجه اول باعث بهبود کیفیت زندگی ما بشه و در درجه دوم ما رو از جایگزین شدن با هوش مصنوعی حفظ کنه.
منبع: همیاردانش بنیان وخلاق
Fanavarimag.ir
@fanavarimag