رئیس دانشکده مطالعات بنیادین هوش مصنوعی: هوش مصنوعی اصلا هوش نیست!/هوش مصنوعی نمی‌تواند فراتر از دیتا برود!
رئیس دانشکده مطالعات بنیادین هوش مصنوعی: هوش مصنوعی اصلا هوش نیست!/هوش مصنوعی نمی‌تواند فراتر از دیتا برود!

دانانیوز: حجت الاسلام امیر سخاوتیان رئیس دانشکده مطالعات بنیادین هوش مصنوعی با اشاره به معنای خاص هوش در ادبیات ما گفت: «اگر با همین معنا دقت کنیم، هوش مصنوعی اصلا هوش نیست.»

به گزارش دانانیوز به نقل از خبرآنلاین، پیش نشست همایش بین المللی هوش مصنوعی و علوم و فرهنگ اسلامی با عنوان «الزامات مطالعات بنیادین حوزه هوش مصنوعی» دوشنبه دوم بهمن‌ماه در تالار اندیشه اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه در قم برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید امیر سخاوتیان رئیس دانشکده مطالعات بنیادین هوش مصنوعی در این نشست اظهار کرد: هوش مصنوعی مجموعه‌ای از دیتاها را جمع‌آوری می‌کند و متناسب با آن پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی نمی‌تواند در دیتاها تعمق داشته باشد، مطرح کرد: تحولات هوش مصنوعی یک سابقه ۵ هزار ساله دارد و همواره تحول و تکامل داشته است.

رئیس دانشکده مطالعات بنیادین هوش مصنوعی با بیان اینکه هوش در ادبیات ما معنای خاصی دارد، عنوان کرد: اگر با همین معنا دقت کنیم، هوش مصنوعی اصلا هوش نیست.

وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی نمی‌تواند فراتر از دیتا برود، خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی به وسیله سنسورها و حسگرها، اطلاعات را جمع آوری کرده و متناسب با دیتاها طبقه بندی می‌کند.

سخاوتیان با بیان اینکه تحلیل حاصل ادراک است، تصریح کرد: هوش مصنوعی صرفاً یک الگوریتم است و هیچ تحلیلی از داده‌های طبقه بندی شده خود نیز ندارد.