معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: انجمن‌های علمی بیش از گذشته، مساله محور شده‌اند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: انجمن‌های علمی بیش از گذشته، مساله محور شده‌اند

دانانیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انجمن‌های علمی بیش از گذشته، مساله‌محور شده‌اند، اظهار کرد: ارتباط انجمن‌های علمی با مجموعه‌های فناوری کشور از گذشته باید بهتر شود و افق‌های بلندی را فتح کنیم.

به گزارش دانانیوز به نقل ازایسنا، عبدالحسین کلانتری در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «حرکت» که صبح شنبه ۲ دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری جزو گوهره و جوهره انقلاب اسلامی به حساب می‌آید و مهم‌ترین اولویت معاونت فرهنگی نیز مسئولیت‌پذیری دانشجویان است؛ مفهومی که امام خمینی(ره) آن را آغاز و معرفی کرد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه انسان بدون مسئولیت‌پذیری اجتماعی، هیچ بو و حظی از انسانیت نبرده است، اظهار کرد: تاکید بر مسئولیت‌پذیری در انقلاب اسلامی به شکل بارزی تجلی یافته است؛ به نحوی که یکی از عناصر اصلی انقلاب اسلامی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که به طرق مختلف، اسلام و انقلاب را پیش برده است. 

وی با بیان اینکه اگر مسئولیت‌پذیری اجتماعی بالا نبود، قله های مهم در انقلاب اسلامی فتح نمی‌شد، گفت: اگر فقط با نگاه بروکراتیک و اداری گام‌ها برداشته می‌شد امروز در این نقطه قرار نداشتیم.

کلانتری با اشاره به مسئولیت‌پذیری شهدا و افراد شاخص علمی در کشور گفت: رشادت ها مسئولیت‌پذیری و همه مجاهدت ها و کوشش‌ها باعث شد ما به اینجا برسیم‌. امروز، پرچم‌ مسولیت‌پذیری به دست دانشجویان افتاده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی خوش درخشیده‌اند و روند رو به رشد آنها برای ما در وزارت علوم کاملا محسوس است و فعالیت های آنها در سامانه «فرنما» ثبت می‌شود، گفت: انجمن‌های علمی بیش از گذشته، مساله محور شده‌اند و با تاکیدات وزارت علوم و دانشگاه ها به سراغ حل مسائل می روند.

وی افزود: انجمن‌های علمی برای حل مسائل کشور خیز برداشته‌اند و سعی دارند حل مسأله را تمرین کنند، این بسیار مهم است زیرا در خلال این تمرین مسأله هویت ما شکل می گیرد.

کلانتری با بیان اینکه انجمن‌های علمی زیادی به عرصه فناوری پا گذاشته‌اند؛ حالیکه در حوزه فناوری پیش از این افراد بعد از دانش آموختگی وارد می‌شدند، خاطرنشان کرد: امروز تمهیداتی شکل‌گرفته که انجمن های علمی فرصت وارد شدن به این عرصه را قبل از پایان تحصیل دارند. البته ارتباط انجمن های علمی با مجموعه های فناوری کشور از گذشته باید بهتر شود و افق‌های بلندی را فتح کنیم.

وی ادامه داد: رویدادهای نوآورانه یکی از اهداف تقویت نوآوری و خلاقیت در انجمن های علمی است، امروز رویدادهای نوآورانه زیادی را در دانشگاه‌ها داریم اما تعداد رویدادهای نوآورانه باید افزایش یابد.

کلانتری با اشاره به اهمیت ثبت فعالیت‌ها در سامانه «فرنما»گفت: حمایت‌های ما در وزارت علوم متکی بر ثبت فعالیت‌ها در سامانه فرنما است. بسته‌های حمایتی ارتباط تنگاتنگی با ثبت فعالیت ها در سامانه فرنما دارد. بنابراین ثبت داده ها در این سامانه در دریافت حمایت‌ها بسیار موثر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان گفت: برخی دانشجویان سابقه و کارنامه علمی درخشانی دارند ولی گروهی کار نمی کنند. ولی امروز توسعه علمی در شبکه اجتماعی شکل می‌گیرد و دانشجویانی موفق می‌شوند که پیگیر کار گروهی باشند و انجمن‌های علمی بهترین و سالم‌ترین محمل برای این هدف است.

انتهای پیام