وزیر آموزش و پرورش: جان سند تحول بنیادین نظم، امید به آینده  وتربیت تمام ساحتی است
وزیر آموزش و پرورش: جان سند تحول بنیادین نظم، امید به آینده  وتربیت تمام ساحتی است

دانانیوز: در سند تحول بنیادین شش ساحت مد نظر است که یکی از آنها تربیت فناورانه در ساحت فناوری نوین است. در شاخص توسعه انسانی، مساله بسیار مهم سن پایه گذاری توسعه است. هرچه سن پایه گذاری توسعه پایین تر باشد نتیجه “فراگیری” است.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در آیین انعقاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان انرژی اتمی ایران و مراسم اختتامیه جشنواره علمی “من فناوری هسته‌ای هستم”، اظهار کرد: باید کاربردهای دانش هسته‌ای را در مدارس برای بچه‌ها و برای خانواده‌ها تبیین کنیم تا بدانند برای چه این همه هزینه باید بدهیم.

وی با بیان اینکه اگر ما کشور قوی آرزو می‌کنیم راه رسیدن به آن کشور قوی داشتن آموزش و پرورش قوی است، توضیح داد: آموزش و پرورش در تمام کشورها بنیادی‌ترین نهاد برای پایه گذاری توسعه و پیشرفت آینده است. روح آموزش هم معلمان هستند و بستر دستیابی به این قدرت مدرسه است. هوشمندی همکاران و دانشمندانی که در سازمان انرژی اتمی کار می‌کنند برای آنکه آینده ایران را در این موضوع خاص از مدرسه ترسیم کنند، شایسته تحسین ویژه است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: چند موضوع جان سند تحول بنیادین است که یکی از آنها نظم و نظام است؛ یعنی تحول بنیادین در آموزش و پرورش ممکن نیست مگر اینکه کسانی که در آموزش نقش دارند سازگار با هم کار کنند. موضوع دیگر امید و آینده است. تمام سند در جستجوی ترسیم آینده‌ای است که سربلندی ایران را ترسیم کند و راه رسیدن به آینده همین کارهایی است که گفته می‌شود. همچنین هویت و حرکت از ویژگی‌های سند در بعد امید به آینده است. سوم موضوع تربیت تمام ساحتی است که سند تحول بنیادین به دنبال تربیت فردی تمام ساحتی است که همه ویژگی‌های یک انسان مومن و متعهد به کشور و آینده خود را داشته باشد و رابطه کاملا فطرت گونه با خدا، خلق، خود و محیط برقرار کند.

صحرایی ادامه داد: این نوع کارها از جمله کارهایی هستند که می‌شود با قاطعیت گفت کارهای تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین محسوب می‌شوند. این امر هم نشان دهنده نگاه سازگار و سیستمی سازمان انرژی هسته‌ای است و هم آینده را هدف قرار داده است چراکه در تربیت تمام ساحتی مداخله کرده است. در سند تحول بنیادین شش ساحت مد نظر است که یکی از آنها تربیت فناورانه در ساحت فناوری نوین است. در شاخص توسعه انسانی، مساله بسیار مهم سن پایه گذاری توسعه است. هرچه سن پایه گذاری توسعه پایین تر باشد نتیجه “فراگیری” است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پیشنهاد رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در خصوص برگزاری المپیاد ملی هسته‌ای گفت: آمادگی آموزش و پرورش را برای تقویت این برنامه امید آفرین اعلام می‌کنم. در خصوص پیشنهاد دکتر فقهی نیز آماده اجرا هستیم و باید از الان تلاش کنیم تا المپیاد علوم هسته‌ای را برگزار کنیم. ما این کار را اثرگذار در راستای سند تحول بنیادین می‌دانیم.