ثبت نام رایگان دانش آموزان دهک‌های یک تا ۴ در مدارس سمپاد
ثبت نام رایگان دانش آموزان دهک‌های یک تا ۴ در مدارس سمپاد

دانانیوز: هیئت دولت در مرداد امسال طرحی را تصویب کرد که تحصیل دانش آموزان چهار دهک درآمدی اول جامعه که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند، رایگان باشد و این مصوبه عطف به ما سبق شده و شامل دانش آموزانی که در حال حاضر مشغول تحصیل در سمپاد هستند نیز می شود.

به گزارش دانانیوز، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال دهک‌های یک تا چهار به صورت رایگان در مدارس سمپاد ثبت نام شده‌اند.

وی افزود: کسانی که جزء این دهک‌ها هستند ولی در فرآیند ثبت نام با مشکل مواجه شده‌اند هم باید به ستاد مرکزی سمپاد در تهران یا سایر استان‌ها مراجعه کنند.

او گفت: تاکنون اعتباری برای ثبت نام این دسته از دانش‌آموزان اختصاص داده نشده است؛ اما ما در تلاش هستیم که اعتباری برای این منظور در نظر بگیریم.

رئیس سازمان استعداد‌های درخشان گفت: شهریه مدارس استعداد‌های درخشان نصف مدارس غیر دولتی است.

یاوری با اشاره به این که از کمبود معلمان سمپاد اطلاعی ندارد، اظهار کرد: حدود ١٣٠ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند.

وی پیش از این  نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرده بود: متاسفانه به علت کمبود معلم سمپاد، سازمان استعدادهای درخشان معلمان را گزینش نمی‌کند و به همین علت به توانمند سازی معلمان بیشتر از سنجش می‌پردازد.

هیئت دولت در مرداد امسال طرحی را تصویب کرد که تحصیل دانش آموزان چهار دهک درآمدی اول جامعه که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند، رایگان باشد و این مصوبه عطف به ما سبق شده و شامل دانش آموزانی که در حال حاضر مشغول تحصیل در سمپاد هستند نیز می شود.

پیش از این هم وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود: قرار بر این شد تا کل هزینه با دولت باشد و در واقع این هدیه ویژه رئیس جمهوری به دانش آموزان سمپاد است.باشگاه خبرنگاران جوان