کتاب “یادها و خاطره‌ها” در بزرگداشت سومین سالگرد رحلت روحانی جلیل القدر “استاد سید مقتدا حسینی” منتشر شد
کتاب “یادها و خاطره‌ها” در بزرگداشت سومین سالگرد رحلت روحانی جلیل القدر “استاد سید مقتدا حسینی” منتشر شد

دانانیوز: این اثر ارزشمند شامل یک مجموعه ی از خاطرات و یادداشت‌های جالب و دلنشین است که توسط دوستان، هم‌درسان، شاگردان، خانواده و همکاران او به اشتراک گذاشته شده است. با قلم این پدیدآورندگان، خواندن کتاب به مثابه یک سفر چند بُعدی به زمان گذشته و حرفه ای استاد است.

به گزارش گروه بین الملل دانانیوز به نقل از مرکز فرهنگی امام علی (علیه السلام )شهر لوگانوی سوئیس، “یادها و خاطره‌ها- نام کتابی است که به مناسبت سومین سالگرد درگذشت استاد سید مقتدا حسینی منتشر شده است.

در تهیه و تدوین این مجموعه که برخی از دوستان،همکاران و علاقمندان آن روحانی جلیل القدر همکاری و مشارکت داشته اند، فرازهای مختلفی از زندگی و منش استاد بیان شده وسعی دارد تا با ارائه ، اندیشه‌ها و جنبه‌های فرهنگی، شخصیت و خاطرات شخصی، زندگی ایشان را در حد مقدورات بیان نماید و در آن با افزودن تصاویر، زمینه‌ای برای بهبود اثر و کمک به جذابیت ان برای خوانندگان عزیز فراهم شده است. این کتاب با تلاش فرزند استاد آقای دکتر سید علی حسینی گرد آوری و با مجوز رسمی و استاندارد بین‌المللی و به همت دفتر دفاع از حقوق پیروان اهل بیت(ع) در سوئیس به چاپ رسیده است.
کتاب شامل یک مجموعه ی از خاطرات و یادداشت‌های جالب و دلنشین است که توسط دوستان، هم‌درسان، شاگردان، خانواده و همکاران او به اشتراک گذاشته شده است. با قلم این پدیدآورندگان، خواندن کتاب به مثابه یک سفر چند بُعدی به زمان گذشته و حرفه ای استاد است. سیر تطور کتاب مملو از فراز و‌نشیب ها، لحظات سخت، شیرین، ‌تلاش، دوری، از خود گذشتگی، از دست دادن و ‌بدست آوردن است که همه در یک مجموعه جذاب گردآوری شده‌اند که به خوانندگان اجازه میدهد تا او را بهتر بشناسند.
استاد سید مقتدا حسینی، در خرداد ماه سال ۱۳۲۸ در خانواده‌ای اهل علم در روستای قروه ابهر زنجان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاه خود آغاز کرد و سپس برای ادامه تحصیلات به شهر ابهر و سپس به حوزهٔ علمیه شهر قزوین وارد شد. تحصیلاتش در تهران ادامه یافت و از استادان برجسته‌ای چون حسینعلی راشد، آیت الله سید محمدکاظم عصارتهرانی، آیت الله شیخ محمدعلی لواسانی، آیت الله شیخ عبدالحسین ابن الدین قمی، آیت الله سید ابوالحسن ملکی زنجانی، و استاد حکمت آل آقا بهره مند شد.
فعالیت‌های گسترده استاد سید مقتدا حسینی شامل امامت در مساجد تهران، مبارزه و فعالیت در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور در جبهه‌های جنگ، و تأسیس مراکز فرهنگی در داخل و خارج از کشور بود. او با تأسیس مرکز مطالعات فرهنگ تشیع و مرکز اسلامی امام علی (ع) در سوئیس، به ترویج ارزش‌های اسلامی و بهبود روابط مسلمانان و غیرمسلمانان پرداخت. تفاصیل بیشتر از زندگی و فعالیت‌های این عالم بزرگ در کتاب “یادها و خاطرات، سید مقتدا حسینی” و ضمنا زندگی نامه وآثار بنیانگذار مرکز امام علی (ع) سوئیس در نخستین شماره نشریه همبستگی ادیان قابل مشاهده است.
کتاب ” یادها و خاطره ها – سید مقتدا حسینی” روایتی از گذشته در زمینه های مختلف است که با قلم دوستانی از جمله :
خانم ها و آقایان، ابو محمد مرتضوی؛ احمد دارابی؛ اسماعیل آل احمد؛ آیت پیمان؛ جواد دادخواه؛ حسین جوادان؛ حسین عسکری؛ حورا صدر؛ رضا عیسی نیا؛ سید جعفر مصطفوی؛ سید حسین روحانی پور؛ سید عز الدین کاظمی؛ سید امیر حامد حسینی؛ سید علی حسینی؛ سید مهدی حسینی؛ نصیرحاجی محمدی؛ لیلا صالحی؛ عباس کمالی نژآد؛ عبدالرضا راشد؛ عبدالمقیم ناصحی؛ فرهاد افشار؛ محمد حسن اختری؛ محمد حیدری؛ محمد رضا جباری؛ محمد صادق محرمخانی؛ مهدی امیر کمالی؛ مرتضی جودی؛ منا سادات حسینی؛ مهدی معز غلامی؛ نجف لک زایی و… به شکلی متفاوت و متنوع ارائه شده است.
با تجربه خواندن این کتاب، خاطرات گذشته‌ای گرم و دلنشین برای شما تداعی می‌شوند. این کتاب شامل تمام جنبه‌های زندگی استاد سید مقتدا حسینی، از زمان کودکی تا دوران حرفه‌ای ایشان، در کنار یادداشت‌ها و خاطرات همراه با تصاویر زیبا است.
ارتباط با ناشر: دفتر دفاع از حقوق پیروان اهل بیت(ع) سوئیس – ایمیل: ahlulbaytrights@gmail.com